کد خبر: ۲۶۳۳۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کسانی که به نام رهبری دست به هر کاری می زنند به نظام و رهبری ظلم می کنند

نماینده مجلس: نهادهای تحت نظر رهبری منطقه ممنوعه نظارت نیستند

بازار تحقیق و تفحص های مجلس با ورود اقلام «ممنوعه» داغ می شود. نمایندگان در اولین هفته کاری بعد از تعطیلات به فکر حساب و کتاب نهادهایی افتاده اند که تا پیش از آن به نظر می رسید منطقه ممنوعه باشند؛ سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف. حالا نماینده مجلس می گوید بررسی این نهادها ضروری است و رهبر معظم انقلاب هم مخالفتی با آن ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش پیام نو در حالی که در جلسه روز یکشنبه عیسی دارایی نماینده اندیمشک خواستار تحقیق و تفحص از سازمان تبلیغات اسلامی شد‘ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده رشت در جلسه روز سه شنبه بحث تحقیق و تفحص از اوقاف را به میان کشید. این در شرایطی است که هر دو مجموعه یاد شده زیر نظر رهبر معظم انقلاب اداره می شوند. موضوعی که باعث شده بود تا پیش از این برخی طیف های سیاسی رسیدگی به فعالیت های این نهادها را به همین بهانه منتفی بدانند.

اکنون غلامعلی جعفرزاده که بحث تقیق و تفحص از اوقاف را مطرح کرده به پیام نو می گوید که «مدیران این مجموعه خودشان را پشت نام مقام معظم رهبری پنهان کرده اند و هر کاری که بخواهند انجام می دهند و احساس هم می کنند که نباید به کسی پاسخگو باشند.»

جعفرزاده معتقد است که برخی نهادها بزرگترین «زمین خواران» کشور هستند که باید جواب پس بدهند. این عضو کمیسیون برنامه و بودجه به پیام نو می گوید: «اینها تا الان به اسم رهبری هر کار خواسته اند‘ انجام داده اند. با این کارها و با این فسادها فقط برای نظام و رهبری معظم هزینه تراشی می کنند و نیروهای ولایت مدار واقعی باید جلوی سو استفاده از نام رهبری را در کشور بگیرند.»

وی ادامه می دهد: «شخص مقام معظم رهبری هیچگونه مخالفتی با نظارت بر نهادهای زیر نظر خودشان ندارند که هیچ‘ بلکه چند باری هم روی این موضوع تاکید داشته اند. بنابراین بهتر است کسانی که نهادهای زیر نظر رهبری را به عنوان محدوده ممنوعه و خط قرمز نظارت می دانند در نظر خود بازنگری کنند.»

پیشتر ودر سال گذشته مقام معظم رهبری در دیداری با اعضای کمیسیون اصل نود مجلس نظر خودشان را درباره نظارت بر این دست نهادها مطرح کرده بودند. مصطفی افضلی فرد‘ سخنگوی کمیسیون اصل نود درباره این دیدار و نظر مقام معظم رهبری گفته بود: « ایشان در دیدار کمیسیون اصل ۹۰ فرمودند، همه ارگان‌هایی که زیر نظر ایشان هستند باید نظارت شده و عملکردشان رصد شود.»

افضلی‌فرد، رهنمودهای مقام معظم رهبری به کمیسیون اصل ۹۰ را بسیار مطلوب، راه‌گشا و امیدوارکننده ارزیابی کرده و افزوده بود: «ایشان در بخش دیگری از بیانات خود گفتند اگر شما به تخلفات مسئولان برخورد کرده و متوقف شدید، بسیار نامطلوب است اما اگر تا ته قضیه رفتید، من هم پشتیبان شما هستم.»

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داده بود: «یکی از موارد هم این است که ارگان‌های زیر نظر مقام معظم رهبری به بهانه اینکه زیر نظر رهبر معظم انقلاب هستند، نمی‌توانند خودشان را از رصد نهادهای نظارتی مصون ببینند.»

اکنون نیز غلامعلی جعفرزاده پیام نو توضیح می دهد: «ما نمی خواهیم دفاع از ولایت فقط در کلام مسئولان خلاصه شود و بعد از آن در پشت پرده اتفاقات دیگری بیفتد و زمینه رشد مفاسد فراهم شود. به همین دلیل هم با توجه به رهنمود مقام معظم رهبری نهادهای تحت نظر ایشان را مصون از نظارت نمی بینیم و این نهادها از حالا به بعد باید جوابگو باشند.»

وی همچنین درباره برخی جزئیات تحقیق وتفحص اوقاف از تغییر کاربری های گسترده و همینطور «تصرف بی قاعده» اراضی  یاد می کند و توضیح می دهد: «این یک سو مدیریت بسیار روشن و واضحی است که باید مدیران اوقاف پاسخگوی آن باشند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین