کد خبر: ۲۶۳۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹

جایزه نوبل پزشکی ۲۰۱۴ به کدام محقق می‌رسد؟+تصویر

اسامی برنده یا برندگان جایزه نوبل پزشکی 2014، ششم اکتبر (14 مهر) اعلام می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شرکت رسانه‌ای «تامسون رویترز» که از 12 سال پیش اقدام به پیش‌بینی برندگان احتمالی جایزه نوبل در رشته‌های مختلف کرده است، امسال نام هفت دانشمند را بعنوان نامزدهای احتمالی نوبل پزشکی 2014 معرفی کرده است که تحقیقات آنها انقلابی در درک ما از درد و بیماری ایجاد کرده است.

«دیوید ژولیوس»، متخصص فیزیولوژی از دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، موفق به شناسایی خانواده اختصاصی از ژن‌ها و کشف علت همزمان درد و گرما هنگام خوردن فلفل تند شد؛ نتایج این مطالعه می‌تواند به تولید داروهای جدید مسدودکننده ژن و توسعه روش‌های جدید کاهش درد منجر شود.


«رابرت جی. رودر»، متخصص بیوشیمی از دانشگاه راکفلر و «رابرت تیان»، زیست‌شناس دانشگاه کالیفرنیا در برکلی کلاس جدیدی از پروتئین‌های خاص را شناسایی کردند که نحوه و زمان روشن شدن ژن‌ها را کنترل می‌کنند.

«جیمز ای. دارنل»، زیست‌شناس دانشگاه راکفلر کلاس دیگری از مولکول‌ها را شناسایی کرد که با اتصال به دی‌ان‌ای، زمان آغاز کپی کردن دستورالعمل‌های ژنتیکی را به سلول اعلام می‌کند.

«مایکل اچ. ویگلر»، «چارلز لی» و «استفان شرر» کشف کردند که چگونه تفاوت ژنتیکی افراد می‌تواند آنها را در برابر بیماری‌های مختلف مستعد یا مقاوم کند؛ این نتایج می‌تواند به تغییر شیوه درمان دیابت و سایر بیماری‌ها منجر شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین