کد خبر: ۲۶۳۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷

35 نفر جوایز نوبل 2014 را دریافت می کنند/ نامزدها مشخص شدند

شرکت رسانه ای «تامسون رویترز» پیش بینی خود در مورد برندگان جایزه نوبل 2014 در حوزه های شیمی، فیزیک، پزشکی و اقتصاد اعلام کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی آر اند دی (R&D)، شرکت رسانه ای «تامسون رویترز» از 12 سال پیش اقدام به پیش بینی برندگان احتمالی جایزه نوبل در رشته های مختلف کرده است. از این تعداد 25 پیش بینی درست بوده است که 9 نفر در همان سال و 16 نفر در دو سال بعد برنده جایزه نوبل شدند.

محققان این مرکز با استفاده از الگوریتم خاصی، محققان و دانشمندان برجسته جهان را مورد ارزیابی قرار داده و نامزدهای احتمالی در هر رشته را معرفی می کنند.

امسال تامسون رویترز پیش بینی کرده است که 35 نفر برنده جایزه نوبل 2014 خواهند شد.

امسال، نامزدهای قابل توجه در فهرست تامسون رویترز در حوزه فیزیولوژی یا پزشکی شامل «دیوید جولیوس» به دلیل کشف عملکرد مولکولی چگونگی پردازش احساس درد توسط اعصاب انسان می شود کشف این محقق زمینه را برای پیشرفت های جدید در مدیریت درد فراهم می سازد.

« چارلز لی»، «استفن دبلیو. شرر»، و «مایکل اچ وینگلر» نیز به دلیل تحقیقات خود در زمینه کشف چگونگی ارتباط واریان های خاص ژنتیکی با بیماری از دیگر افرادی هستند که در فهرست برندگان جایزه نوبل پزشکی 2014 تامسون رویترز به چشم می خورند.

فهرست پیش بینی تامسون رویترز در مورد برندگان جایزه نوبل 2014 فیزیک شامل «پیدونگ یانگ» به دلیل فعالیت خود در ارتباط با نانوسیم های تولید کننده نور است که می توان از آنها برای ذخیره اطلاعات و محاسبات نوری استفاده کرد.

بر اساس پیش بینی تامسون رویترز در حوزه شیمی جایزه نوبل 2014 به «چینگ دبیلو تانگ» و «استیون وان اسلایک» به دلیل اختراع خود در زمینه دیود ارگانیک ساطع کننده نور تعلق می گیرد؛ فناوری که اکنون در گوشی های هوشمند، تبلت و تلویزیون های با وضوح و روشنی بالا تعلق می گیرد.

در علم اقتصاد، «ویلیام جی بامول» و «اسرائیل ام کرزنر» ( Israel M. Kirzner) از افرادی هستند که بر اساس پیش بینی تامسون رویترز به دلیل پیشرفت هایشان در مطالعه کارآفرینی جایزه نوبل اقتصاد 2014 را از آن خود می کنند.

بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی نوبل پرایز، برندگان جایزه 2014 نوبل فیزیولوژی یا پزشکی روز دوشنبه 6 اکتبر (14 مهر) اعلام می شود.

برندگان جایزه 2014 نوبل در حوزه فیزیک روز سه شنبه 7 اکتبر (15 مهر) اعلام می شوند.

برندگان جایزه 2014 نوبل در حوزه شیمی نیز روز بعد آن یعنی 8 اکتبر (16 مهر) اعلام می شود.

برای اعلام برندگان جایزه 2014 نوبل ادبیات هنوز تاریخی مشخص نشده است.

برندگان جایزه 2014 نوبل صلح روز جمعه 10 اکتبر ( 18 مهر) اعلام می شوند.

و بالاخره برندگان جایزه 2014 نوبل علوم اقتصاد در روز دوشنبه 13 اکتبر (21 مهر) مشخص می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین