کد خبر: ۲۶۳۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
دادستان کل کشور:

دستگیری عاملان انتشار پیامک های موهن درباره امام (ره)

دادستان کل کشور با اشاره به رفتار دوگانه غرب در موضوع مواد مخدر گفت: کشورهای اروپایی به جای تشویق ایران برای برخورد با قاچاق مواد مخدر ما را نقد می کنند که دستگاه دیپلماسی در این حوزه باید فعال تر شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در حاشیه همایش پلیس و پیشگیری از وقوع جرم در پاسخ به پرسش مهر درباره رفتار دوگانه غرب در موضوع مواد مخدر اظهار داشت: برای هیچکس مخفی نیست که مواد مخدر مشکلی برای همه ملت هاست که باعث هلاک نسل می شود و همه وظیفه برخورد با تولید، قاچاق و مصرف مواد مخدر را دارند. در حال حاضر شاهد هستیم مرکز تولید اصلی مواد مخدر در افغانستان زیر چتر حمایت ناتو و آمریکا قرار دارد و لابراتورهای تولید ماده مخدر صنعتی از سوی مغرب زمین در مرزهای کشور راه اندازی شده است.

وی افزود: موضوع قاچاق مواد مخدر و حمایت از آن جنایت علیه بشریت است. امروز جمهوری اسلامی ایران خط مقدم برخورد با قاچاق مواد مخدر است و در این راه هزاران شهید را تقدیم نظام کرده است. کشورهایی اروپایی به جای اینکه جمهوری اسلامی ایران را مورد تشویق قرار دهند مورد نقد قرار می دهند. این دوگانگی با هیچ منطقی توجیح نمی شود.

دادستان کل کشور با تاکید بر فعال شدن بخش دیپلماسی در حوزه مواد مخدر اظهار داشت: بخش دیپلماسی ما باید فریاد مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در این حوزه را به گوش جهانیان برساند و ناتو در دادگاه بین المللی به دلیل حمایت از تولیدکنندگان مواد مخدر مورد مؤاخذه قرار گیرد جمهوری اسلامی ایران نیز در این زمینه باید مورد تشویق قرار گیرد.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: حرکت ما الهی است و در انجام وظیفه خود تردید نمی کنیم.

خبرنگاری پرسید در دوره حجت الاسلام محسنی اژه ای معاونت هایی در دادستانی کل کشور راه اندازی شد آیا در دوره شما این معاونت ها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند؟ که دادستان کل کشور در پاسخ اظهار داشت: این معاونت ها براساس قانون وظایفی دارند که در این دوره سعی می کنیم آن را تقویت کنیم. در خصوص وظایف دادستانی کل کشور نیز بازنگری صورت گرفته و تقدیم رئیس قوه قضاییه شده که این بازنگری تقویت کننده فعالیت های فعلی است.

خبرنگار دیگری درباره گلایه پلیس از آزادی معتادان مواد مخدر پرسید که دادستان کل کشور در پاسخ گفت: ناجا و دستگاه قضا با قاچاقچیان، حمل کنندگان و افرادی که مواد مخدر را نگهداری می کنند برخورد جدی دارند و مصمم هستیم این راه را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: دولت باید اردوگاه های بازپروری را تقویت کند تا معتادین سالم به جامعه بازگردند. کارهای بازپروری که تاکنون انجام شده لازم بوده اما کافی نیست. نیاز است دستگاه های دیگر نیز در این حوزه فعال شوند.

دادستان کل کشور درباره محاکمه خاوری نیز گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم که جزو متهمان اصلی فساد سه هزار میلیاردی است به کشور بازگردانیم. پلیس بین الملل در حال پیگیری این موضوع است و امیدواریم به کشور بازگردانده شود.

رئیسی در خصوص آخرین وضعیت پرونده عاملان انتشار پیامک های موهن درباره امام (ره) اظهار داشت: عوامل اصلی انتشار این پیامک ها دستگیر شده است که سخنگوی دستگاه قضا درباره آن توضیحات بیشتری ارائه خواهد کرد.

خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده 12 نفر که در این زمینه در شیراز دستگیر شده بودند نیز گفت: درباره این پرونده اطلاعاتی ندارم اما همانطور که گفتم عوامل اصلی شناسایی و دستگیر شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین