کد خبر: ۲۶۶۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱

تل آجری؛ محوطه‌ای کهن‌تر از تخت جمشید

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: تاریخ محوطه‌ی تاریخی «تل‌ آجری» به پیش از دوران داریوش و ایجاد تخت‌ جمشید بازمی‌گردد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدحسن طالبیان در بازدید از محوطه‌ی در حال کاوش «تل‌ آجری» در نزدیکی تخت‌ جمشید، اظهار کرد: آجرهای این محوطه به‌دلیل برخورداری از مضامین اسطوره‌ای و آیینی، اهمیت دارند.

وی افزود: امیدوارم در محوطه‌های تاریخی مانند تل‌ آجری، پس از پایان یافتن مباحث مطالعاتی در تمام سطوح و کسب نتایج با ارزش باستان‌شناختی، امکان ایجاد یک موزه فراهم شود. ایجاد موزه در چنین محوطه‌هایی می‌تواند مردم را با تاریخ ناشناخته یا کمتر شناخته‌شده‌ی کشور آشنا و زمینه‌ی توسعه‌ی محورهای گردشگری را بیشتر فراهم کند.

پروفسور پیرو فرانچسکو کالیری - سرپرست تیم ایتالیایی کاوش تل آجری - نیز در این بازدید، با تشریح نتایج به‌دست آمده و مطالعات انجام‌شده در فصل‌های گذشته‌ی کاوش و گمانه‌زنی‌های مرتبط با محوطه‌ی تاریخی تل آجری، گزارشی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، محوطه‌ی تاریخی تل‌ آجری در 5 / 3 کیلومتری تخت‌ جمشید قرار دارد و یکی از بناهای متعلق به دوران هخامنشیان است که به ثبت ملی رسیده و به‌لحاظ ارزش‌های تاریخی و هویت محتوایی، میراثی ارزشمند است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین