کد خبر: ۲۶۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
خشونت در جامعه ما عادی شده است

واکنش سیما تیرانداز به اسیدپاشی علیه زنان

سیما تیرانداز هنرمند سینما و تلوزیون از رواج و افزایش خشونت در جامعه انتقاد کرد. این بازیگر سینما معتقد است: خشونت‌های خیابانی علیه زنان و دختران امنیت عمومی جامعه را بر هم می‌ریزد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: حادثه اسیدپاشی به صورت زنان و دختران اصفهانی با واکنش منفی و اعتراض جامعه هنری رو به رو شده است. هنرمندانی چون داریوش مهرجویی، تهمینه میلانی و اصغر فرهادی از این حادثه ابراز تاسف و ناراحتی کرده و  انزجار خود را نسبت به این حادثه نشان داد‌هاند.

به گزارش سیما تیرانداز بازیگر سینما و تلوزیون که آثاری موفقی همچون بانو و هامون را در کارنامه هنری خود دارد نیز  درباره خشونت در جامعه به خبرنگار «آفتاب» گفت: «متاسفانه خشونت در جامعه ما به شکل ملموس و واضحی جریان پیدا کرده است. خشونت و پرخاشگری اجتماعی کم کم و به مرور زمان به بطن جامعه ما راه پیدا کرده است. این خشونت جاری در ارتباط  با زنان آثار و نشانه‌های خود را در روزهای اخیر و به شکل اسیدپاشی آشکار کرده است. گاهی  می‌بینیم که هنوز برخی به خود اجازه می‌دهند هنگام رانندگی زنی را به سخره بگیرند و به او بخندند. جدی نگرفتن این خشونت‌های کلامی زمینه خشونت‌های بزرگتر همچون اسیدپاشی را در جامعه را فراهم کرده و امنیت عمومی را سلب می‌کند.»

تیرانداز به سخت‌گیری‌ها درباره سینمای اجتماعی پرداخته و گفت: «سینما و تلویزیون هنوز نمی‌تواند نقش رسانه‌ای خود را به خوبی نشان دهد زیرا برخی از مسئولان  هنوز تصور می‌کنند سینما باید جامعه‌ای عاری از مشکلات را نشان بدهد اما تا این مسائل و معضلات به شکل اساسی واکاوی و بیان نشوند، حل نمی شوند.»

سیما تیرانداز  افزود: «اخبار واقعی که هر روز در جامعه منتشر می‌شوند واقعیات جامعه را متبلور می‌کنند. بنابراین نمی‌توان گفت سینما نماینده کشور ماست و باید همه چیز خوب و متعالی در خود متبلور کند. این نگاه باید در سینمای ما تغییر کند و جای خود را به بیان مسائل و مشکلات بدهد.»

 به تازگی داریوش مهرجویی کارگردان پیشکسوت سینما نیز در گفت‌وگو با «آفتاب» از خشونت علیه زنان انتقاد کرد و گفته است: «شنیدن خبر اسیدپاشی زنان عمیقا متاسف شدم. زنان جامعه ما امروز بیشترین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند و زنانی فهمیده و تحصیل‌کرده هستند. با این حال عده‌ای به خود اجازه دادند که امنیت عمومی را برهم ریخته و زندگی یک زن را به نابودی بکشانند. به نظر من نیروی انتظامی باید به طور جدی با این افراد برخورد کند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین