کد خبر: ۲۷۰۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۵

پیشنهاد یک میلیون دلاری برای خرید فولکس کهنه رئیس‌جمهور اروگوئه+ عکس

مجله بوسکدا گزارش داده است که پیشنهاد مورد اشاره رئیس‌جمهور اروگوئه، اوایل سال جاری میلادی در یک نشست بین‌المللی در بولیوی مطرح شده است
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رئیس‌جمهور اروگوئه که به 'ساده‌زیستی و مردمی‌بودن' معروف است، می‌گوید یک شیخ عرب پیشنهاد داده فولکس قورباغه‌ای کهنه او را یک میلیون دلار بخرد.

خوزه موخیکا به هفته‌نامه محلی بوسکدا گفته است که اگر این پیشنهاد را قبول کند و فولکس ۲۷ساله‌اش را بفروشد، یک میلیون دلار را خرج خانه‌سازی برای مستمندان می‌کند.

آقای موخیکا که ۷۹ سال دارد و در آمریکای لاتین به "پپه" معروف است، در یک مزرعه نه چندان مرتب زندگی می کند و تقریبا همه دستمزدش را برای دیگران خرج می‌کند.


در سال ۲۰۱۰ کل ثروت شخصی او که طبق قانون اروگوئه باید اعلام کند، ۱۸۰۰ دلار بود که همان هم قیمت خودرو او بود؛ یک فولکس قورباغه‌ای ساخت ۱۹۸۷.

مجله بوسکدا گزارش داده است که پیشنهاد مورد اشاره رئیس‌جمهور اروگوئه، اوایل سال جاری میلادی در یک نشست بین‌المللی در بولیوی مطرح شده است.

خوزه موخیکا گفته است که وقتی این پیشنهاد را گرفت، "کمی غافل‌گیر شدم. اولش محل نگذاشتم. ولی بعد که یک نفر دیگر هم پیشنهاد داد، یک مقدار بیشتر جدی‌اش گرفتم."

این رئیس‌جمهوری اروگوئه می‌گوید به این خودرو وابستگی ندارد و با کمال میل آن را به حراج می‌گذارد.

او به‌شوخی گفته است که اگر تا کنون این فولکس را نفروخته، به این خاطر بوده که برای سگش مانوئلا لازم است. سگ او یک پا ندارد.

این چپ‌گرای شورشی سابق که ۱۴ سال را در زندان حکومت نظامی قبلی اروگوئه بوده، چهار سال پیش به ریاست جمهوری رسید .

یک نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از مردم اروگوئه، آقای موخیکا را موفق ارزیابی می‌کنند.

به گزارش بی بی سی، قانون اساسی اجازه نمی‌دهد او برای بار دوم به ریاست جمهوری برسد. انتخابات ریاست‌جمهوری اروگوئه ماه گذشته میلادی برگزار شد و به دور دوم کشید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین