کد خبر: ۲۷۰۳۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

زمین ۱۰ میلیاردتومانی رفع تصرف شد/ زمین‌هایی با وسعت بیش از ۲۰ هکتار در اختیار ۳ نفر

فرماندار شمیرانات گفت: احکام قضایی رفع تصرف از سال ۸۶ تاکنون هنوز اجرایی نشده است. در بخش رودبار قصران قطعه زمینی که ۱۰ میلیارد تومان ارزش آن بود و قریب به ۵ هزار مترمربع وسعت داشت، رفع تصرف شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عزت‌الله خانمحمدی در گفت‌وگو با فارس درباره ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه شمیرانات اظهار داشت: در یکسال گذشته که بنده در این شهرستان قبول مسئولیت کردم ساخت و سازهای غیر مجاز با تدابیر استانداری و دولت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: ستاد ساماندهی جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز به همراه شورای حفظ بیت‌المال در این شهرستان به صورت منظم برگزار و به تخلفات رسیدگی می‌شود.

خانمحمدی بیان داشت: اکثر تخلفات در این شهرستان در گذشته انجام شده است و احکام قضایی آن برای اجرا هنوز صادر نشده است.

فرماندار شمیرانات بیان داشت: در شش ماهه گذشته نزدیک به 60 فقره ساخت و ساز غیر مجاز در رودبار قصران، لواسانات و سایر بخش‌های این شهرستان رفع تصرف شده است.

خانمحمدی اظهار داشت: 17 هکتار اراضی زراعی در لواسانات که قطعه بندی برای شهرک سازی شده بود رفع تصرف و به زمین‌های کشاورزی تبدیل شده است.

وی بیان داشت: بخشی از اراضی زیست محیطی از سال 86 احکام آن صادر شده بود ولی اجرایی نمی‌شد در یک ماه اخیر با تشکیل جلسات با مسئولان ذی ربط به اجرای احکام معطل مانده پرداختیم و حدود 77 هکتار رفع تصرف در بخش لواسانات و رودبار قصران انجام شده است، از هفته آینده نسبت به رفع تصرف ‌ها انجام می‌شود که از 150 هکتار 77 هکتار آن رفع تصرف شده است و مابقی نیز بزودی رفع تصرف و به منابع بیت‌المال باز می‌گردد.

وی بیان داشت: در بخش رودبار قصران قطعه زمینی که 10 میلیارد تومان ارزش ریالی آن بود و قریب به 5 هزار متر مربع وسعت داشت، رفع تصرف شده است.

خانمحمدی خاطر نشان کرد: برابر گزارشات محیط زیست استان تهران 100 فقره تخلفات تصرف منابع طبیعی وجود داشته است که تا کنون تعدادی از آنها حکم قضایی صادر و اجرا شده است.

فرماندار شمیرانات درباره ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها اظهار داشت: حدود 90 فقره پرونده ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه تشکیل شده است که 70 مورد آن به دادگاه ارسال شده و منتظر حکم است.

وی افزود: در خصوص رفع تصرف از اراضی ملی اقدامات خوبی صورت گرفته است و در یکسال اخیر اراضی ملی در تصرف فرد یا گروهی قرار نگرفته است.

خانمحمدی افزود: تصرفات ساختمانی نیز در شهرستان شمیرانات بیش از 70 درصد کاهش یافته و تا زمانی که پرونده‌های مربوط به تصرف منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیر مجاز به اتمام نرسد و اراضی ملی در اختیار بیت‌المال قرار نگیرد به نقطه مطلوب نرسیدیم.

فرماندار شمیرانات افزود:‌اراضی ملی نیز توسط دستگاه‌های دولتی در بیست سال گذشته تصرف شده است که باید مراجع قانونی نسبت به تعیین تکلیف این زمین‌ها اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر چند قطعه بزرگ زمین در شهرستان شمیرانات مورد تصرف قرار گرفته است که در حال رسیدگی‌های قانونی و قضایی در این خصوص هستیم تا حکم رفع تصرف از این زمین‌ها دریافت شود.

خانمحمدی یادآور شد: تخلفات در دو بخش ساخت و ساز غیر مجاز  و تصرف زمین‌های ملی در شهرستان شمیرانات واقعاً دردآور است و باید عمده وقت مسئولان شهرستان به این موضوع اختصاص یابد.

فرماندار شمیرانات افزود: در بخش لواسانات و رودبار قصران زمین‌هایی بیش از 20 تا 40 هکتار توسط چندین نفر تصرف شده است که در حال رفع این تصرفات هستیم. چرا که دلیل قانع کننده‌ای اراضی ملی در این منطقه در اختیار دو یا سه نفر قرار بگیرد.

فرماندار شمیرانات خاطر نشان کرد: فشارها، پیغام‌ها و تهدیدهای زیادی در خصوص مبارزه با زمین‌خواری به ما داده می‌شود ولی کار خود را انجام می‌دهیم.

وی تاکید کرد: بخش رودبار قصران و لواسانات حیات خلوت زمین‌خواران نیست و مطمئناً با این افراد برخورد قانونی می‌‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین