کد خبر: ۲۷۰۶۵۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷

استاندار اصفهان: زاینده‌رود تا سه سال آینده به طور کامل احیا خواهد شد

رسول زرگرپور با اشاره به آزادسازی آب در زاینده رود طی روزهای اخیر این حرکت را بخشی از طرح بلندمدت احیا این رودخانه ملی اعلام کرد و گفت: تا سه سال آینده این رودخانه به طور کامل احیا خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسول زرگرپور استاندار اصفهان عصر امروز سه شنبه ضمن حضور در غرفه خبرگزاری مهر در نمایشگاه بیستم مطبوعات در پاسخ به این سوال که آیا آزادسازی آب در زاینده رود که اخیرا صورت گرفت تنها مسکنی برای درمان معضلات این رودخانه بوده یا بخشی از یک طراحی بلندمدت است تأکید کرد: ما از ابتدا برای احیا رودخانه زاینده‌رود و خروج آن از شرایط فعلی دو طرح کوتاه‌مدت و میان‌مدت داشتیم که در قالب طرح کوتاه مدت که سال آبی ۹۲ تا شهریور ۹۳ را شامل می‌شد تنها عبور از شرایط بحرانی مدنظر بود.

زرگرپور ادامه داد: در این دوره زمانی ما نزدیک به ۶۰۰ میلیون مترمکعب کمبود آب در استان داشتیم که در آن هم خشکسالی‌ها دخیل بوده و هم بارگذاری بیش از اندازه‌ای که بر رودخانه زاینده رود صورت گرفته است.

وی افزود: برای تأمین آب شرب مردم و تأمین آب صنعت و کشاورزی به رغم آن که اصفهان براساس تأکید مسئولان وزارتخانه در وضعیت قرمز قرار داشت توانستیم بدون قطعی آب و با حداقل مشکلات تابستان را پشت سر بگذاریم.

استاندار اصفهان ادامه داد: در زمینه صنایع استان هم به رغم برخی مشکلات در حوزه تأمین گاز در مورد آبرسانی هیچ مشکلی نداشتیم. برای تأمین آب کشاورزی استان هم مقدماتی انجام شد تا در مجموع بتوانبم برنامه کوتاه مدت تأمین آب استان تا پایان این سال آبی را با حداقل مشکل به پایان برسانیم.

زرگرپور در ادامه توضیح داد: در کنار این برنامه کوتاه مدت برنامه میان‌مدت ۳ ساله‌ای هم در دست اجراست که در واقع مصوبه ۹ ماده‌ای شورایعالی آب است.

وی تأکید کرد: در قالب این طرح اگر بتوانیم شرایط را به صورت ایده‌آل پیش ببریم تا سه سال شاهد احیای کامل زاینده‌رود و جریان مدام آب در آن خواهیم بود. این همان کار اساسی است که برای احیای این رودخانه به آن نیاز داشته و داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین