کد خبر: ۲۷۱۱۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴

قلب هم سرطان می‌گیرد؟

اکثر افراد خبرهای مربوط به شیوع سرطان‌های خون، مغز، غدد لنفاوی، ریه‌ها، استخوان و دیگر اعضای بدن را دنبال می‌کنند اما تقریبا کسی در مورد سرطان قلب حرفی نمی‌زند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر «جکولین باریئنتوس» از دانشگاه «هوفسترا» نیویورک گفت: مواردی از ابتلای قلب به تومورها وجود دارد اما تعداد آن‌ها شایع نیست و به همین دلیل افراد بسیاری در مورد ابتلای قلب به تومور چندان صحبتی به میان نمی‌آید. در حقیقت تومور بدخیم در قلب با نام «رابدومیوسارکوم» به شدت عارضه نادری است. سارکوم نوعی تومور است که در بافت‌های نرم بدن بروز می‌کند در حالی که تومورهای رابدومیوسارکوم در بافت‌های ماهیچه‌ای قلب مشاهده می‌شوند.

به گفته دکتر «تیموتی جی موینیهان» از موسسه پزشکی مایو، بیشتر موارد سرطان مشاهده شده در قلب از دیگر نقاط بدن نشات می‌گیرد و به همین دلیل تومورهای قلبی جزو تومورهای ثانویه به حساب می‌آیند. بدن دارای تعداد بی‌شماری سلول است و زمانی که در وضعیت سالم باشد این سلول‌ها با یکدیگر همکاری کرده و در بخش قابل توجهی از عملکردهای بدن مشارکت دارند اما در صورتی که رشد سلول‌های بدن از کنترل خارج شود ابتلای فرد به سرطان شروع می‌شود.

دکتر «میچل گاینور» از کالج پزشکی «ویل کورنل» نیز گفت: بسیاری از شایع ترین تومورهای ثانویه که به قلب گسترش می‌یابند از ریه، مری، کبد و معده ناشی می‌شوند. هرچند زمانی که یک تومور جدید در بدن ظاهر می‌شود سلول‌های آن با تومورهای اصلی شباهت دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال دیلی، به گفته پزشکان تمامی تومورهای اولیه، سمت راست قلب را مورد حمله قرار می‌دهند که محل وارد شدن خون به قلب است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین