کد خبر: ۲۷۱۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

هادی خامنه‌ای: مجلس نمی‌تواند نظری که خودش دارد، تحمیل کند

حجت الاسلام و المسلمین «سیدهادی خامنه ای» دبیرکل مجمع نیروهای خط امام، بحث بر سر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را «سیاسی» دانست و گفت: مجلس با این کارها نمی تواند نظری را که خودش دارد، حتما تحمیل کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:‌ این فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به این سوال که عده ای می‌گویند وزارت علوم سهمیه یک جریان سیاسی خاص شده است، افزود: بر اساس تمام آثار و شواهدی ه وجود دارد، بحث سر این وزارتخانه سیاسی است و تردیدی نیست. 

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام در پاسخ به این سوال که گره ایجاد شده برای دولت را چگونه می‌توان باز کرد؟ اظهار داشت: با مجلس فعلی، روال همین است و خواهد بود. دولت باید برای گذار از این مرحله، باید حرکت آرامی داشته باشد و خود را برای انتخابات خوبی در مجلس بعدی آماده کند. 

خامنه ای در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از فضای مجلس که بر اساس برخی شواهد و اظهارنظرها نشان دهنده آن است که مجلس نهم ظاهرا بنا ندارد به چهارمین وزیر پیشنهادی علوم هم رای اعتماد دهد، چیست؟ گفت: خب مثل گذشته رای ندهند. بالاخره یک راه حلی وجود دارد. مجلس با این کارها نمی تواند آن نظری را که خودش دارد حتما تحمیل کند و هیچ راه حل قانونی برای این کار وجود ندارد. 

خامنه ای ادامه داد: البته اگر مجلس می گویم منظور همان عده ای است که این کارها را می کنند و بقیه افراد مجلس را پشت سرخود به این راه می کشانند و چند درصد هستند هم نمی دانم ولی اهدافشان مشخص است و معتقدم موفقیتی در این روال ندارند چون با نبودن وزیر هم کارها روال خود را طی می کند؛ فقط این روال باعث می شود که مردم دید روشنی نسبت به وضعیت مجلس پیدا کنند و تصمیمات بهتری برای مجلس آینده بگیرند.

دبیرمجمع نیروهای خط امام در پاسخ به سوالی درباره رای پایداری ها در مجلس گفت: من کاری به این گروه ندارم ولی هر گروهی که خلاف مصالح کشور، انقلاب و مردم حرکت کند اگر مردم اهداف واقعی را بشناسند، آن گروه رو به نابودی خواهد رفت مگر اینکه فریبکاری کنند و حرف هایی بزنند که به آن اعتقاد ندارند.

وی درباره اجماع احزاب اصلاح طلب برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نیز مجلس خبرگان اظهار داشت: نسبت به این اجماع برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بدبین نیستم. در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کمیته انتخابات تشکیل شده و هر تصمیمی که آنجا گرفته شود همه احزاب اصلاح طلب موظف به پیروی و حمایت از آن هستند. 

وی درباره فعالیت های مجمع نیروهای خط امام گفت: ما فعالیت عام داریم یعنی در زمره بقیه احزاب اصلاح طلب قرار گرفته ایم و هر چه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصمیم بگیرد، دنبال خواهیم کرد. 

خامنه ای تصریح کرد: در جبهه اصلاحات، حرف آخر را شورای هماهنگی بعد از مشورت با همه احزاب، شخصیت ها، نخبگان و افراد تاثیرگذار می زند. افراد بانفوذ و شخصیت ها با شورا در ارتباط هستند و هر نظری که داشته باشند به عنوان پیشنهاد مطرح می کنند و قطعا مورد نظر قرار خواهد گرفت. 

دبیر کل مجمع نیروهای خط امام در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت و شرایط دولت آقای روحانی گفت: نگاه اصلاح طلبان به دولت و شرایط فعلی، نگاه به «فرصتی پیش آمده» است و از این فرصت، توقع حداقلی داریم نه حداکثری.

وی افزود: البته هرچه بیشتر اهداف اصلاح طلبان تامین شود، اصلاح طلبان راضی تر هستند اما شرط همکاری با دولت و دستگاه های اجرایی توسط اصلاح طلبان این نیست که همه خواسته های اصلاح طلبان تحقق یابد بلکه به این قانع هستند که کارها با روال قانونی و در جهت مصالح کشور پیش رود. 

خامنه ای اضافه کرد: تعریف اصلی اصلاحات از نظر بنده یعنی حرکت در مدارقانون و متناسب با مصالح کشور و اسلام است. اگر کسانی به نام اصلاحات حرفی غیر از این می زنند ما آنها را اصلاح طلب نمی شناسیم؛ بنابراین از شرایط حاضر همین انتظار را داریم و تا کنون نیز به رغم مشکلاتی که پیش آمده، شاهد پیشرفت هایی در زمینه های مختلف بوده ایم و امیدوارم موانع کمتر باشد و پیشرفت ها بیشتر باشد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با بیان این که «از نظر کلی فعالیت و وضعیت دولت بالنسبه خوب بوده است»، گفت: اگر ما بخواهیم مورد به مورد در بخش های اقتصاد، سیاست داخلی، سیاست خارجی، اخلاق و فرهنگ، علم و آموزش بخواهیم آنالیز کنیم بنده در این زمینه کارشناس نیستم و ممکن است نظرات متفاوت باشد. 

وی یادآور شد: طبیعی است که دولت ها در همه جنبه ها یکسان پیشرفت نمی کنند. بعضی ها در اقتصاد، بعضی ها در سیاست خارجی و بعضی ها هم در سیاست داخلی بیشتر فعالیت دارند.

خامنه ای اظهار داشت: در حال حاضر در این دولت تلاش در مسایل سیاست خارجی را بیشتر شاهدیم که شفاف و برجسته است البته موفقیت در این حوزه حتما در سیاست داخلی و اقتصاد آثار مثبتی خواهد داشت؛ بنابراین همه باید کمک کنیم تا پیشرفت حاصل شود. 

وی یادآور شد: ایرادات و اشکالاتی که در ابعاد دیگر است، باید موقتا نادیده گرفته شود یعنی خیلی ایراد نگیرند و انتقاد نکنند؛ البته انتقاد باید باشد ولی انتقادهای خسته کننده و ناامید کننده نباشد چون کار اجرایی، کار مشکل و سختی است و ایراد گرفتن، کار آسانی است و از دور ایستادن و اشکال گرفتن خیلی ساده است کاری که این روزها بعضی از افراد می کنند. 

دبیرکل مجمع خط امام گفت: معتقدم دولت را باید کمک کرد تا بتواند خدمات خود را ارایه دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین