کد خبر: ۲۷۱۱۵۸
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷

غنچه قوامـی: خائن نیستم، اشتباهاتم را پذیرفتم

وکیل غنچه قوامی، فردی که از ابتدای تابستان امسال بازداشت شده و پس از برگزاری دادگاه در انتظار صدور حکم است، در غرفه ی انصاف نیوز در نمایشگاه مطبوعات به نقل از موکلش گفت: من اشتباهاتم را پذیرفتم؛ من خائن و وطن فروش نیستم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سید محمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با انصاف نیوز درباره ی آخرین وضعیت خانم غنچه قوامی گفت: در پرونده ی غنچه قوامی، فضاسازی‌های رسانه‌ای خیلی به وی آسیب زده است. غنچه قوامی مرتکب تخلفاتی شده که دادسرا آن را جرم محسوب می کند و در دادگاه هم مطرح شد؛ فعالیت تبلیغی علیه نظام.

وی سپس با بیان این که «غنچه قوامی در فضای مجازی و غیره یک فعالیت‌هایی داشته است که فکر نمی کرده علیه نظام باشد»، جمله ای را به دقت از روی دفتر خود به نقل از وی خواند: ایشان در دفاعیت خوب در دادگاه گفته است که «من اشتباهاتم را پذیرفتم؛ من خائن و وطن فروش نیستم از آنها که از اعدام و خفقان در ایران می‌گویند متنفرم. آنها می خواهند جایزه‌ی حقوق بشر بگیرند. از رسانه های خارجی منزجر هستم. من مشکلات کشورم را به خارجی‌ها منتقل نمی‌کنم. تمام اشتباهاتم را پذیرفته‌ام».

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: غنچه قوامی خودش چنین موضعی را دارد. اصلا در پرونده بحث والیبال مطرح نیست و اصلا جزو اتهاماتش شرکت در مسابقه ی والیبال نیست ولی متاسفانه یک سری از رسانه‌ها مسایلی را مطرح کردند و بزرگ نمایی کردند و پرونده را تبدیل به یک پرونده ی بین المللی کردند در صورتی که اینطور نیست. وی یک دختر مسلمان ایرانی است که حتی کارشناس پرونده در پاسخ بازپرس که چرا بازجویی طول کشید است نوشته: "چون به ماه مبارک رمضان خوردیم و ایشان روزه بودند من نمی توانستم خیلی بازجویی کنم".

طباطبایی افزود: غنچه قوامی اینطور آدمی است، نمازش را می خواند، روزه اش را می گیرد، یک سری فعالیت های اجتماعی در فضای مجازی داشته که غیر قانونی بوده و خودش هم پذیرفته است و اظهار ندامت کرده و امیدواریم که دادگاه هرچه سریعتر تصمیم منطقی در مورد وی بگیرد.

وکیل غنچه قوامی در پاسخ به این پرسش که «چند روز پیش در رسانه های خارجی مطرح شد که در اعتصاب غذای خشک است، این خبر چقدر صحت دارد؟»، گفت: نه، چند روز اعتصاب کرده بود و معترض بود که وقتی بازجویی من تمام شده دیگر دلیلی ندارد در بازداشتگاه بمانم و باید به زندان منتقل شوم. دستگاه قضایی هم پذیرفت و ایشان را منتقل کردند به زندان قرچک ورامین و در حال حاضر دوران بازداشت را سپری می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین