کد خبر: ۲۷۱۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵

توقف فعالیت باند سرقت محموله‌های میلیاردی

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری اعضای باند سرقت محموله‌های میلیاردی خودرو در محور ساوه تهران و دستگیری سارقان طلاجات سالخوردگان در اراک خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سردار عزیزالله ملکی افزود: مهرماه سال جاری بواسطه گزارش تلفنی به مرکز فوریت‌های پلیس شهرستان زرندیه مبنی بر سرقت به عنف یک محموله تریلی، تیمی از مأموران نیروی انتظامی به موقعیت اعزام شدند.

وی به تشریح شیوه سرقت از زبان شاکی پرداخت و عنوان کرد: براساس گزارشات شاکی، راننده این دستگاه تریلر با محموله جعبه فرمان هیدرولیک در اتوبان ساوه- تهران در حرکت بوده که راننده یک دستگاه سواری او را از کج بودن محموله با خبر می‌سازد و راننده تریلر به محض پیاده شدن و کنترل بار توسط سارقان مورد حمله قرار می‌گیرد و پس از سرقت محموله راننده در بیابان رها می‌شود.

فرمانده نیروی انظامی ارزش محموله را چهار میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: با تشکیل تیمی مجرب از کاراگاهان پلیس آگاهی و در ادامه تحقیقات، دو مورد سرقت شامل سرقت محموله لوازم خانگی با ارزش دو میلیارد ریال و محموله کابل برق به ارزش یک میلیارد ریال گزارش می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد هر سه سرقت توسط یک باند در حال انجام است.

وی در این زمینه افزود: پس از تحقیق و پیگیری توسط نیروی انتظامی استان مرکزی مخفیگاه سارقان دو سارق در شهرستان بهارستان تهران شناسایی و دستگیر و 9 سارق نیز در جریان عملیات جداگانه پلیس دستگیر شدند. در این عملیات‌ها 240 عدد سیبک و جعبه فرمان هیدرولیک خودرو، مقادیر قابل توجهی سلاح سرد و یک دستگاه خودروی سواری کشف شد.

ملکی با تأکید براینکه تحقیقات تکمیلی، منجر به کشف سرقت محموله لوازم خانگی و کابل برق شد افزود: در ادامه تحقیقات تکمیلی از متهمان تاکنون 750 میلیون تومان از محموله سرقتی کشف شده و تحقیقات برای بازگرداندن اموال مسروقه به مال‌باختگان در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا، سردار ملکی همچنین از دستگیری و اعتراف به 16 فقره سرقت از سوی دو برادر که با طرح ارائه کمک به نیازمندان اقدام به سرقت طلاجات سالخوردگان در اراک می‌کردند خبر داد.

وی به تشریح طرح شکایت در این خصوص پرداخت و گفت: تعدادی از مالباختگان با تماس با مرکز فوریت‌های پلیس و ارائه گزارش مبنی بر اینکه سرنشینان یک دستگاه خودرو سواری که دو جوان با ظاهری آراسته بودند پس از گفت‌وگوی دوستانه اظهار می‌کنند قصد دارند برای همسران خود که عراقی هستند طلای ایرانی خریداری کنند و از آنجا که با طلای ایرانی آشنایی ندارند، از سالخوردگان تقاضا می‌کنند، طلاهایشان را به عنوان نمونه به ‌آنان نشان دهند و پس از نگاه کردن طلا را به همراه نایلونی از البسه نو به فرد مال‌باخته برمی‌گردانند. این افراد همچنین از بهانه‌هایی همچون کمک به نیازمندان، پرداخت نذر، و کمک به عتبات برای فریب سالخوردگان استفاده می‌کرده‌اند.

وی در این زمینه افزود: افراد مال‌باخته در منزل متوجه می‌شدند، داخل نایلون چیزی جز تعدادی البسه کهنه وجود ندارد و از طلا خبری نیست.

سردار ملکی اشاره کرد: با توجه به اظهارات شاکی، پرونده‌ای تشکیل و به دادسرای عمومی ارسال شد و پیگیری پرونده در دستور کار کاراگاهان پلیس استان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در روند تحقیقات، گزارشات متعددی از اینگونه سرقت به پلیس آگاهی اعلام شد و مشخصات بدست آمده از سارقان در اختیار پلیس سراسر کشور قرار داده شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان در ادامه بیان کرد: پس از مدتی گزارشی از دستگیری متهمان تحت تعقیب در شهرستان ازنا استان لرستان به پلیس آگاهی استان ارسال شد که پس از هماهنگی متهمان برای ادامه تحقیقات در هفته گذشته به اراک منتقل شدند.

وی با اشاره به روند بازجویی از متهمان عنوان کرد: این دو برادر سارق که ساکن تهران هستند به 16 فقره سرقت از سالخوردگان در اراک اعتراف کردند.

به گزارش ایسنا، سردار ملکی در پایان تأکید کرد: شهروندانی که با این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است، برای پیگیری پرونده با شماره 0862184018 پلیس آگاهی استان تماس بگیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین