کد خبر: ۲۷۱۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

رییس‌جمهور اوکراین: آماده جنگ تمام عیار هستیم

رییس جمهوری اوکراین مدعی شد کشور وی در تدارک برای یک جنگ تمام عیار با شورشیان حامی روسیه در شرق این کشور است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، از روز یکشنبه درگیری‌ها در نزدیکی شهر دونتسک به عنوان پایگاه شورشیان حامی روسیه در شرق اوکراین مجددا بالا گرفته است و در عین حال کارگران شروع به جمع‌آوری بقایای هواپیمای مسافربری مالزیایی پرواز MH17 از محل سقوط این هواپیما در شرق اوکراین کرده‌اند.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که در حاشیه نشست گروه 20 در شهر "بریزبین" مذاکرات طولانی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه داشت از غرب خواست تا امید خود را درخصوص آنچه که احتمالا یک منازعه طولانی مدت با روسیه خواهد بود از دست ندهد و در عین حال متعهد شد که کرملین در اوکراین پیروز نخواهد شد.

پترو پروشنکو رییس جمهوری اوکراین به روزنامه آلمانی بیلد گفت: من نگران جنگ با سربازان روسیه نیستم.

وی در این مصاحبه که روز یکشنبه منتشر شد تصریح کرد: ما آماده سناریوی جنگ تمام عیار هستیم ما خواهان جنگ نیستیم و می‌خواهیم برای ارزش‌های اروپایی خود بجنگیم و خواهان صلح هستیم. اما روسیه به هیچ توافقی احترام نمی‌گذارد.

وی افزود: کی‌یف آماده رویارویی با حمله شورشیان است.

وی تاکید کرد: ارتش ما اکنون به نسبت پنج ماه پیش وضعیت بهتری دارد و ما از سوی تمام جهان حمایت می‌شویم.

اخیرا گروهی از کارگران متعلق به جمهوری خودخوانده شورشیان به نام جمهوری خلق دونتسک تحت نظارت کارشناسان هلندی شروع به جمع‌آوری بقایای هواپیمای مسافربری پرواز MH17 متعلق به خطوط هوایی مالزی در محل سقوط این هواپیما در روستای گرابووه کرده‌اند و چهار ماه پس از سقوط این هواپیما که طی آن 298 تن کشته شدند راه برای بازگرداندن این بقایا به هلند هموار شده است.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری رویترز مقامات اروپایی در بروکسل اعلام کردند دولت‌های اتحادیه اروپا ممکن است با اعلام تحریم‌های شخصی علیه تعداد بیشتری از شورشیان تحت حمایت روسیه طی امروز (دوشنبه) در پاسخ به انتخابات جدایی‌طلبان در شرق اوکراین موافقت کنند.

با این حال این مقامات گفتند بعید است تا اواسط ماه دسامبر به بحث درباره اقدامات جدید علیه روسیه در اروپا پرداخته شود.

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا طی امروز درخصوص چگونگی پاسخ به انتخابات جدایی طلبان حامی روسیه در دوم نوامبر بحث کرده و همچنین راه‌های اجرای اصلاحات در اوکراین و مشارکت روسیه در پیداکردن راه‌حلی برای جنگ در اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.

فدریکا موگرینی رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه ورود به این مذاکرات در شهر بروکسل به خبرنگاران گفت: ما بحث خواهیم کرد که بهترین گزینه برای آنکه امروز به انتخاباتی که در دوم نوامبر برگزار شد واکنش دهیم چه خواهد بود در حالی که همه ما گفتیم این انتخابات نامشروع و غیرقانونی بوده و واکنش طرف اتحادیه اروپا به آن الزامی است.

بنا به گفته مقامات اروپایی وزرای امور خارجه این قاره احتمالا توافق خواهند کرد تا تعداد بیشتری از جدایی طلبان تحت حمایت روسیه را به فهرست تحریم‌شدگانی که از ورود به اتحادیه اروپا منع شده و دارایی‌های آن‌ها در اتحادیه اروپا مسدود می‌شوند اضافه کنند.

با این حال وزرای اتحادیه اروپا نسبت به اعمال تحریم‌های اقتصادی سخت‌تر علیه روسیه به رغم تاکید‌های ناتو دچار اختلاف هستند.

برخی کشورهای حوزه بالتیک در اتحادیه اروپا نظیر انگلیس، لهستان و سوئد بر تحریم‌های سخت‌تر علیه روسیه تاکید داشته درحالی که کشورهایی مانند اتریش، یونان و قبرس تمایلی به این کار ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین