کد خبر: ۲۷۱۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
سخنان موافقان وزیر پیشنهادی علوم؛

مطهری: حجت باید برای رای دادن یا ندادن به دانش آشتیانی داشته باشیم

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که برای رای دادن یا ندادن به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی باید حجت داشته باشیم، گفت: نگرانی های فرهنگی درباره وزیر پیشنهادی علوم حداقل است و بلکه وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مطهری که امروز (سه شنبه) در جلسه رای اعتماد نخستین سخنران موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بود، به قرائت آیه ای از قرآن کریم پرداخت و اظهارداشت: آیا کسی که بنیان کارش را بر تقوای الهی قرار داده بهتر است یا کسی که بنیان کارش را براساس یک اساس لرزان و یک پرتگاه قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: اساس کار ما نمایندگان مجلس باید بر یک پایه مهم یعنی تقوای الهی بگذاریم و تا حجت بر ما تمام نشده رای مثبت یا منفی ندهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: من در دوره نمایندگی سه بار به طور قاطع وارد شدم ، من طراح استیضاح وزیر کشور اسبق، استیضاح وزیر کار اسبق و سوال از رییس جمهوری سابق بودم.

مطهری ادامه داد: در اولین مورد مساله دروغ مطرح بود و نمی شد از آن گذشت کرد، در مورد دوم قانون گریزی و در مورد سوم هم که سوال از رییس جمهوری بود مساله قانون ستیزی مطرح بود و رییس جمهوری وقت به صراحت اعلام کرد قانونی را که من خودم تشخیص دهم با قانون اساسی منطبق نیست اجرا نمی کنم یعنی مجلس یک ساعت هم نباید به چنین کسی اجازه ماندن در این مسند بدهد، حال چه این فرد احمدی نژاد باشد چه روحانی یا هر کس دیگر.

وی با بیان این که امروز برای رای دادن یا ندادن به دانش آشتیانی باید حجت داشته باشیم، اظهارداشت: من شخصا روشی را که برخی از دوستان درباره وزارت علوم در پیش گرفته اند نمی پسندم و حداقل ضروری نمی دانم، البته حساسیت و رصد امور وزارت علوم را قابل تقدیر می دانم.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: به جز نگرانی های فرهنگی که باره اصلاح طلبان وجود دارد که با تسامح و تساهل به مسایل می نگرند، بیشتر نگرانی ها را چندان درست نمی دانم ضمن این که نگرانی های فرهنگی درباره دانش آشتیانی در حداقل است و بلکه وجود ندارد.

مطهری خاطرنشان کرد: معتقدم مجلس در چند ماه اخیر و در جریان استیضاح و رای اعتماد ناخودآگاه در جهت تقویت جریان فتنه 88 گام برداشته است ما وقتی (چنین افرادی را) حامی فتنه معرفی می کنیم، این سوال برای مردم ایجاد می شود که این چه فتنه ای است که بخشی از انقلابیون و نخبگان طرفدار آن هستند و نکند این جریان بهره ای از حق داشته باشد.

خبر در حال تکمیل است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین