کد خبر: ۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۱:۱۲
در آخرين بررسي‌هاي سازمان ملل

هر روز چهار كودك در اروپا به قتل مي‌رسند

آفتاب‌‌نیوز : مسؤولان سازمان ملل و كارشناسان يونيسف با ابراز نگراني از اين وضعيت خبر از برگزاري كنفرانس دو روزه در ماه جولاي در اين زمينه دادند.

مارك دانزون مدير بخش اروپايي سازمان بهداشت جهاني (Who) با اعلام اين خبر مي‌گويد: كودكاني كه به هر نحو مورد آزار جنسي قرار مي‌گيرند، نمي‌توانند بدون كمك مددكاران و فعالان اجتماعي و همراهي خانواده‌هايشان به زندگي عادي باز گردند و در تمام طول زندگي احتمال بروز عقده‌هاي رواني و مشكلات اخلاقي و اجتماعي در آنها وجود دارد، حتي بسياري از آنها دچار مشكلات و بيماري‌هايي مي‌شوند كه امكان درمان آن وجود ندارد.

اين كنفرانس كه از پنج تا هفت جولاي باعنوان توقف خشونت عليه كودكان آغاز به‌كار كرد در اروپا و آسياي مركزي به‌طور همزمان فعاليتش را آغاز مي‌كند و سازمان بهداشت جهاني، حمايت از حقوق پناهندگان، سازمان ملل، يونيسف و ... در آن حضور دارند.

كوفي عنان دبيركل سازمان ملل متحد نيز با بررسي يك‌ساله خشونت بر كودكان كه توسط كارشناسان سازمان ملل انجام شده ضمن ابراز تأسف نسبت به وضعيت كودكان مي‌گويد: براساس بررسي‌هاي كارشناسانه كودكان 90 درصد از وقتشان را در خانه مي‌گذرانند كه بايد امن‌ترين مكان باشد حال اينكه، خانه يكي از پرخطرترين نقاط براي كودكان است.

در همين بررسي، آمده است الكل و مواد مخدر يكي از مهمترين موضوعات تهديدكننده كودكان است.

در كشورهاي توسعه‌ يافته 40 تا70 درصد از مردان به سبب استفاده از اين مواد دست به خشونت‌هاي فيزيكي مي‌زنند و نيمي از زناني كه مورد خشونت جسمي يا جنسي قرار مي‌گيرند نيز كودكانشان را مورد آزار جسمي قرار مي‌دهند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین