کد خبر: ۲۷۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

شورای امنیت «انصار الشریعه» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

شورای امنیت سازمان ملل، گروه «انصار الشریعه» در لیبی را به دلیل وابستگی آنه به گروه «القاعده» در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شورای امنیت سازمان ملل، گروه «انصار الشریعه» در لیبی را به دلیل وابستگی آنه به گروه «القاعده» در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، دیپلمات‌های سازمان ملل متحد اعلام کردند شورای امنیت با درخواست آمریکا، انگلیس و فرانسه برای درج گروه «انصار بیت‌المقدس» در فهرست سیاه موافقت کرد. این قطعنامه که شامل مجازات‌هایی به شکل بلوکه کردن اموال و ممنوعیت مسافرتی عناصر این گروه در جهان و نیز ممنوعیت واردات سلاح به آن است، وارد مرحله اجرایی شده است.

گروه «انصار بیت‌المقدس» به دلیل ایفای نقش در حمله سپتامبر 2012 به هیئت دیپلماتیک آمریکا در شهر «بنغازی» لیبی که به کشته شدن 4 دیپلمات آمریکایی از جمله سفیر آن در لیبی منتهی شد، در فهرست تروریست‌های ایالات متحده آمریکا ثبت شده است. دولت امارات متحده عربی نیز این گروه را در فهرست گروه تروریستی گنجانده است.

«لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در سپتامبر گذشته با بیان اینکه لیبی «کانون تروریست‌ها» است، چنین درخواستی را به شورای امنیت ارائه داد.

براساس این گزارش، فرانسه، انگلیس و ایالات متحده آمریکا از شورای امنیت خواسته‌اند شاخه‌های گروه «انصار الشریعه» در بنغازی و در «درنه» در شرق لیبی را به دلیل ارتباطشان با گروه القاعده در مغرب اسلامی و دیگر گروه‌های تندرو، در فهرست سیاه قرار دهد.

لازم به ذکر است جامعه جهانی پارلمان منتخب در ماه ژوئن گذشته و دولت «عبدالله الثنی» را به رسمیت می‌شناسد. این دولت تلاش می‌کند اوضاع تحت تصرف دولت شبه‌نظامیان را به کنترل خود درآورد.

شبه‌نظامیان همپیمان جریان‌های اسلام‌گرای افراطی که در انتخابات پارلمانی اخیر لیبی شکست خورده‌اند، و دولت و پارلمان این کشور را که مورد تایید جامعه بین‌المللی هستند مجبور به انتقال به شرق کشور کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین