کد خبر: ۲۷۲۳۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵

احمد شیرزاد: فرهادی رای می‌آورد

شیرزاد درخصوص احتمال کسب رای اعتماد فرهادی از مجلس گفت: واژه پیش‌بینی با مجلس نهم در تعارض است چراکه در مجلس نهم تا روز آخر چیزی مشخص نمی‌شود و نمی‌توان گفت چه اتفاقی قرار است بیفتد؛ ممکن است در روز رای‌گیری یک فیلمی از جایی بیرون بیاید یا یک پیامکی رد و بدل شود. متاسفانه گروهی از نمایندگان خیلی زود تحریک می‌شوند که این امر با شان نمایندگی همخوانی ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: احمد شیرزاد، فعال سیاسی، درباره موافقت نمایندگان با پنجمین گزینه پیشنهادی وزارت علوم با بیان اینکه از دید نمایندگان، هرکسی که در دوران وزارت دکتر معین و دکتر توفیقی سمت دانشگاهی داشته است، باید کنار گذاشته شود، گفت: آقای فرهادی عضو مجموعه‌ای که نمایندگان بر روی آنها حساسیت داشته‌اند نیست و احتمالا به ایشان رای اعتماد داده می‌شود.

به گزارش «آفتاب»، رئیس‌جمهور یک روز بعد از جلسه رای اعتماد فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، دکتر محمد فرهادی را به عنوان وزیر علوم پیشنهادی دولت به مجلس معرفی کرده است. معرفی فرهادی که در کارنامه مدیریتی‌اش سابقه‌ی ریاست وزارت بهداشت در دولت سید محمد خاتمی، دانشگاه تهران در زمان هاشمی رفسنجانی و وزارت علوم  به چشم می‌خورد، با فریاد‌های چهار، چهار نمایندگان مواجه شده است به‌طوری که الیاس نادران نماینده اصولگرای جبهه پایداری که به شدت با سه گزینه‌ی قبلی دولت مخالفت کرده بود در جمع خبرنگاران گفته است: «آقای فرهادی سابقه مدیریتی وزارت بهداشت و وزارت علوم را داشته و رییس دانشگاه تهران نیز بوده بنابراین از نظر ظرفیت‌های مدیریتی ایرادی به ایشان نیست و ایشان در سطح قابل قبولی کارهای اجرایی داشته است.»

برخی اما این نظر مثبت مجلس نسبت به فرهادی را به عقب‌نشینی دولت از گزینه حداکثری خود برای تصدی وزارت علوم نسبت داده و معتقدند: دولت در معرفی وزیر علوم به محدودیت‌های نمایندگان تن داد و گزینه دلخواه آنها را معرفی کرد. احمد شیرزاد، نماینده سابق مجلس، درباره‌ی شایعاتی مبنی‌بر عقب‌نشینی دولت به دلیل معرفی دکتر فرهادی به خبرنگار «آفتاب» گفت: من این اقدام دولت را عقب‌نشینی تلقی نمی‌کنم. خوشبختانه برای ریاست وزارت علوم تعداد گزینه‌ها خیلی زیاد است و اغلب گزینه‌ها با تفاوت‌های اندک سلیقه‌ای، می‌توانند متصدی این وزارتخانه بشوند.

وی ادامه داد: مهم این است که امور دانشگاه به دست کسی سپرده شود که بتواند شرایط دانشگاه‌ها را درک کند و آن را بشناسد؛ دیدگاه تنگ‌نظرانه‌ی سیاسی به آموزش عالی نداشته باشد؛ به‌خصوص مانند دور‌ی ریاست محمد مهدی زاهدی و کامران دانشجو که ما شاهد تحمیل نگاه سیاسی این افراد به دانشگاه‌ها بودیم.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: کسانی که با فرایند آموزش عالی برخورد انحصارطلبانه‌ای دارند، بدون شک با دانشجویان و استاتید مشکل پیدا خواهند کرد. اگر کسی که در عرصه آموزش عالی مدیریت کرده باشد، این برای قشر دانشگاهی کشور کفایت می‌کند. دانشگاهیان کشور به‌خوبی قادرند خود را با شرایط تطبیق دهند مثلا دکتر معین که به طبابت مشغول هستند، ریاست بخش غیر‌پزشکی آموزش عالی را برعهده داشتند و به‌خوبی کارشان را انجام دادند. نکته قابل توجه این است که دکتر فرهادی نیز پزشک هستند و به خوبی می‌توانند به دانشگاهیان خدمت کنند.

وی در ادامه شرط موفقیت دکتر فرهادی را درک روابط، ضوابط و معیارهای آکادمیک دانست و اضافه کرد: دکتر فرهادی به سنت‌ها و مجموعه‌ی دانشگاه احترام می‌گذارد چرا که ایشان به لحاظ قدرت اجرایی نیز مدیر و همینطور پزشک توانمندی است. بنابراین با تمام قوا از کار علمی حمایت خواهد کرد.

شیرزاد با ابراز امیدواری از کسب رای اعتماد فرهادی از مجلس، اظهار داشت: نمایندگان باید این بار دست از لجاجت بردارند و به این باور برسند که مخالفت‌های بی‌دلیل به‌ضرر خودشان هم هست. این دفعه هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست هرچند در رد گزینه‌های پیشین هم بیشتر خودشان قانع شدند تا جامعه ولی در روز سه‌شنبه این بهانه‌تراشی وجود نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه با اشاره به کاهش اعتبار مجلس به دلیل برخوردهای تندی که نسبت به وزرای پیشنهادی قبل کرده‌اند، گفت: بعضی از مجلسیان به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اگر بخواهند همین رویه را ادامه دهند، برای حیثیت سیاسی حزب و گروهشان و همینطور مجلس بسیار گران تمام خواهد شد. به هرحال بسیاری از مدیران آموزش عالی در زمان ریاست دکتر معین و دکتر توفیقی، به دلیل تعلق‌خاطر سیاسی با دکتر معین همکاری نمی‌کردند بلکه به دلیل توان حرفه‌ای و قدرت مدیریتی خود دعوت‌به‌کار شده بودند.

شیرزاد در پایان سخنانش درخصوص احتمال کسب رای اعتماد فرهادی از مجلس گفت: واژه پیش‌بینی با مجلس نهم در تعارض است چراکه در مجلس نهم تا روز آخر چیزی مشخص نمی‌شود و نمی‌توان گفت چه اتفاقی قرار است بیفتد؛ ممکن است در روز رای‌گیری یک فیلمی از جایی بیرون بیاید یا یک پیامکی رد و بدل شود. متاسفانه گروهی از نمایندگان خیلی زود تحریک می‌شوند که این امر با شان نمایندگی همخوانی ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین