کد خبر: ۲۷۲۸۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
عضو هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت به «آفتاب» خبرداد:

اجماع فراکسیون رهروان ولایت مجلس برای رای به فرهادی

حسینی با تاکید بر شایسته‌بودن وزیر پیشنهادی علوم درباره تشکیل جلسه عمومی برای گوش دادن به صحبت‌های فرهادی به «آفتاب» گفت: به هر حال جو عمومی مجلس در دوگزینه قبلی مناسب نبود. اما راجع به آقای فرهادی در عین حال که ممکن است نواقصی هم داشته باشند اما اقبال عمومی وجود دارد. همه دوستان تمایل دارند که ایشان انتخاب شوند و وزارتخانه از این بلاتکلیفی خارج شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس سیاسی: سیدهادی حسینی درباره اقبال نمایندگان به فرهادی می‌گوید: همه دوستان نماینده تمایل دارند که ایشان انتخاب شوند و وزارتخانه از این بلاتکلیفی خارج شود. بنابراین تقریبا هماهنگی‌هایی بین مجموعه پیش‌آمده که ان‌شاالله سبب هم‌افزایی و سروسامان‌گرفتن وزارتخانه شود.

به گزارش آفتاب، امروز آخرین روز شور و مشورت درباره سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی علوم در مجلس است. بر همین اساس فراکسیون رهروان ولایت به عنوان فراکسیون اکثریت مجلس همراه با فراکسیون اصولگرایان با حضور فرهادی تشکیل جلسه داد؛ تشکیل جلسه‌ای با حضور هیات رییسه و چهره‌های شاخص از هر دو فراکسیون. حاضران تعداد نمایندگان را بیش از 100 نفر اعلام کرده‌اند. تشکیل جلسه این دو فراکسیون در این سطح و با این تعداد نماینده موضوعی است که خوش‌بینی‌ها نسبت به رای اعتماد مجلس به وزیر علوم پیشنهادی را بیشتر می‌کند.

سید هادی حسینی هم درباره جلسه فراکسیون رهروان ولایت به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: امروز صبح فراکسیون رهروان ولایت و فراکسیون اصولگرایان به‌طور مشترک با وزیر پیشنهادی علوم تشکیل جلسه داد.

این صحبت‌ها از طرف نمایندگان مجلس در حالی ارائه می‌شود که پیش از این درباره محمود نیلی و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی دو گزینه پیشنهادی قبلی برای صندلی وزارت علوم، این فراکسیون حاضر به تشکیل جلسه عمومی نشده بود. در موارد قبلی جلسه فراکسیون رهروان ولایت در حد شورای مرکزی برگزار شده بود.

حسینی با تاکید بر شایسته‌بودن وزیر پیشنهادی علوم درباره تشکیل جلسه عمومی برای گوش دادن به صحبت‌های فرهادی توضیح می‌دهد: به هر حال جو عمومی مجلس در دوگزینه قبلی مناسب نبود. اما راجع به آقای فرهادی در عین حال که ممکن است نواقصی هم داشته باشند اما اقبال عمومی وجود دارد. همه دوستان تمایل دارند که ایشان انتخاب شوند و وزارتخانه از این بلاتکلیفی خارج شود. بنابراین تقریبا هماهنگی‌هایی بین مجموعه پیش آمده که ان‌شاالله سبب هم افزایی و سروسامان گرفتن وزارتخانه شود. به هر حال ایشان متعادل و دارای سابقه مثبت هستند.

به گزارش آفتاب، در جلسات قبلی که مجلس برای دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم برگزار کرده بود؛ پرجمعیت‌ترین فراکسیون مجلس اعضای خود را آزاد گذاشته بود تا هر کس به هر نحوی که می‌خواهد عمل کند.

این عضو هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت در این باره می‌گوید: ان‌شالله که فراکسیون به اجماع می‌رسد. به نظر من درصد بالایی احتمال این موضوع وجود دارد که فراکسیون رهروان جمعی تصمیم بگیرند و به ایشان رای اعتماد دهند.

او تاکید می‌کند: نمایندگان همه با هم کمک می‌کنند تا ایشان رای بیاورند. من هم روز و شب گذشته و هم امروز با ایشان جلسه داشته‌ام و نظر مثبتی نسبت به این موضوع دارم.

با توجه به همه این موضوعات باید دید که آیا این فراکسیون درباره فرهادی که از دیده‌ها و شنیده‌ها برمی‌آید از اقبال خوبی در میان مجلسیان برخوردار باشد، چگونه عمل خواهد کرد. آیا فراکسیون رهروان ولایت مانند گزینه‌های قبلی درباره فرهادی هم اعضای خود را به حال خود وامی‌‌گذارد. یا اینکه اعضای فراکسیون به اجماع می‌رسند و همه یک رای و نظر واحد را به وزیر علوم می‌دهند.

نصیرپور معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور هم درباره حضور فرهادی در فراکسیون رهروان ولایت به خبرنگار «آفتاب» می‌گوید: بعد از دو گزینه قبلی که این فراکسیون حاضر به تشکیل جلسه عمومی نشد آقای فرهادی با همه نمایندگان این فراکسیون جلسه داشت.

او به شانس فرهادی برای رای اعتماد اشاره و تاکید می‌کند: به نظر من با رای قابل توجهی مجلس به ایشان اعتماد خواهد کرد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت بعد از نشست نمایندگان دو فراکسیون اصولگرایان فراکسیون ولایت و فراکسیون اصولگرایان نظر اکثریت اعضای هر دو کمیسیون را نسبت به رای اعتماد به فرهادی مثبت اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین