کد خبر: ۲۷۳۲۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲

آنهایی که طلا خریدند سود کردند/ دلار گران می‌ماند؟

سرمایه گذاران در بازارهای طلا و دلار طی یک هفته گذشته سودهای مناسبی را کسب کردند. این اتفاق هم در شرایطی رخ می دهد که تنها تا دو هفته قبل بازار طلا و دلار زیان ده بودند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: بررسی بازارها طی یک هفته گذشته نشان می دهد که برخلاف انتظار سرمایه گذاری در بازارهای طلا و دلار سودده بوده است.در میانه مذاکرات هسته ای فعالان بازار به سرمایه گذاران خرد توصیه می کردند تا دارای هایشان را به بازارهایی مانند بورس و بانک ها انتقال دهند. این تحلیل براساس پیش فرض توافق نهایی در مذاکرات وین ارائه می شد ولی تمدید مذاکرات وین موجب شد تا قیمت سکه و دلار در بازار تهران برخلاف روال جهانی افزایش یابد. در همان دورانی که قیمت طلا در بازار تهران افزایش می یابد، بهای همین فلزگرانبها در بازارهای جهانی روند نزولی را پیش گرفته بود. از سوی دیگر ارزش دلار نیز طی سه روزگذشته نزولی بوده ولی قیمت آن در بازار تهران تحت تاثیر مذاکرات هسته ای افزایش یافته است.

برهمین اساس سرمایه گذاران در بازارهای طلا و دلار طی یک هفته گذشته سودهای مناسبی را کسب کردند. این اتفاق هم در شرایطی رخ می دهد که تنها تا دو هفته قبل بازار طلا و دلار زیان ده بودند.

قیمت دلار در آخرین روز هفته گذشته ۳ هزار و ۲۵۱ تومان بود اما روز گذشته نیز بهای پول آمریکایی در آخرین روز کاری هفته جاری، به ۳ هزار و ۳۱۲ تومان افزایش یافت.

طبق این برآورد ارزش دلار در طول این هفته بیش از ۱٫۸ درصد افزایش یافته است تا دارندگان دلار به این میزان سود کرده باشند.

با این حساب اگر ۱۰ میلیون سرمایه گذاری در این بازار صورت گرفته باشد در طول این هفته ۱۸۰ هزار تومان سود برای سرمایه‌گذار رقم خورده است.

بازار طلا و سکه نیز که وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد، در دو سال اخیر شرایط مشابهی را تجربه کرد تا بهای سکه تمام بهار آزادی طی یک سال از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به سطح ۹۴۰ هزار تومان برسد.

بهای سکه تمام بهار آزادی روز گذشته به مرز ۹۴۰ هزار تومان رسید در حالی که در آخرین روز هفته گذشته قیمت آن ۹۱۴ هزار تومان بود. با این حساب سکه با افزایش ۲۶ هزار تومانی قیمت طی یک هفته مواجه شده است تا دارندگان سکه این هفته با ۲٫۸ درصد سود مواجه شده اند.

با این حساب اگر به میزان ۱۰ میلیون تومان در بازار سکه سرمایه گذاری شده باشد در طول یک هفته ۲۸۰ هزار تومان سود برای سرمایه گذار حاصل شده است.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد طی هفته جاری نیز روند بازارهای دلار و طلا در ایران صعودی خواهد بود. تنها در صورتی امکان کاهش قیمت دلار وجود دارد که بانک مرکزی اقدام به تزریق ارز در بازار کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین