کد خبر: ۲۷۳۵۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳

بازدید معاون سازمان سینمایی از پشت صحنه سریال بیرنگ

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی مهمترین استراتژی سازمان سینمایی برای ارتقای کیفیت تولیدات شبکه نمایش خانگی را استفاده از عناصر حرفه ای و کارگردانان و تهیه کنندگان امتحان پس‌داده دانست و در این باره توضیح داد: طی سال اخیر از افراد حرفه ای ای سینما و تلویزیون که سوابق خوبی در تولید سریال های پر بیینده داشتند دعوت به همکاری شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: معاون ارزشیابی و نظارت آثار سازمان سینمایی گفت: یکی از استراتژی های سازمان سینمایی، ارتقای کیفیت آثار شبکه نمایش خانگی است که این مهم با حضور عوامل با تجربه در تولید این آثار محقق می شود. "محمد احسانی" در بازدید از پشت صحنه سریال "عشق تعطیل نیست" افزود: شبکه نمایش خانگی با اینکه نسبتا در کشور ما نو پا است اما به تدریج جای خود را در بین خانواده های ایرانی باز کرده است. 

به گزارش آفتاب، وی یادآور شد: طبیعی است هرچه کیفیت تولیدات این شبکه به ویژه سریال ها که بیشتر مورد علاقه مردم هستند بالاتر برود؛ اقبال مخاطبان به این شبکه بیشتر خواهد شد و این شبکه می تواند بخشی از اوقات فراغت خانواده های ایرانی را به شایستگی پر کند.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی مهمترین استراتژی سازمان سینمایی برای ارتقای کیفیت تولیدات شبکه نمایش خانگی را استفاده از عناصر حرفه ای و کارگردانان و تهیه کنندگان امتحان پس‌داده دانست و در این باره توضیح داد: طی سال اخیر از افراد حرفه ای ای سینما و تلویزیون که سوابق خوبی در تولید سریال های پر بیینده داشتند دعوت به همکاری شدند که از برجستگان این حوزه آقایان داود میرباقری، کمال تبریزی، حسن فتحی و بیژن بیرنگ مشغول کار هستند. 

احسانی گفت: گروه آقای بیرنگ که با مرحوم رسام راه اندازی شد سریال های پرمخاطبی از جمله همسران و خانه سبز را در کارنامه خود دارند و از خصوصیات سریال های این گروه داشتن نگاه مثبت به زندگی وپدیده ها است.

وی اظهار کرد: سریال های این گروه همیشه حاوی نکات تربیتی و خانوادگی قابل توجهی بوده و ضمن گرامیداشت یاد مرحوم رسام، آرزوم می کنم مجموعه "عشق تعطیل نیست" نیز با حفظ ارزش ها، بتواند مخاطب قابل ملاحظه ای برای شبکه نمایش خانگی جذب کند. 

عشق تعطیل نیست فصل مشترک نسل های مختلف

"بیژن بیرنگ" نیز در دیدار گفت: شبکه نمایش خانگی فضای خوبی برای کار کردن و سینمای خانگی فضای ایده آلی است.

وی یادآور شد: من و مرحوم رسام فکر می کردیم می توان برای مردم به عنوان یک رسانه برای مردم سینما بسازیم و امروز در تولید این اثر جای وی خالی است. 

کارگردان مجموعه "عشق تعطیل نیست" توضیح داد: من نام شبکه نمایش خانگی را سینمای خانگی می گذارم که به عنوان یک مدیوم، دل انگیز و جذاب و با مخاطب مستقیم در ارتباط است. 

بیرنگ در ادامه تاکید کرد: چیزی که در تلویزیون نیست و ما در سینمای خانگی شاهد آن هستیم این است که مردم مستقیما سریال و کالای تولید شده را تهیه کرده و می بینند و برای آثار تولید شده در این بخش احترام قائل هستند. 

وی با اشاره به تفاوت دیگر سینمای خانگی و تلویزیون توضیح داد: آثار تولید شده در سینمای خانگی تاریخ مصرف ندارد و در شرایط وانفسایی که شاهد تهاجم رسانه های جدید و ماهواره ها هستیم این شبکه مطمن ترین است. 

این کارگردان تلویزیون که آثاری همچون خانه سبز را در کارنامه کاری خود دارد درباره حضور باتجربه ها در شبکه نمایش خانگی تاکید کرد: وجود هر آدمی که دلش به حال مملکت می سوزد و جدا از مردمش نیست اتفاق خوب و اثرگذاری است و معتقدم جدی گرفتن این رسانه می تواند در موفقیت آن تاثیرگذار باشد.

به گفته بیرنگ، در شرایطی که شرایط سریال سازی در تلویزیون و همه گیر بودن این رسانه محدودیت هایی را ایجاد می کند، آثار تولیدی در شبکه نمایش خانگی می توانند راه خود را در بازارهای خارج از کشور به درستی پیدا کنند. 

وی ادامه داد: چقدر خوب است از تولید مستقل به بازار جهانی تر برسیم و باید در زمینه های مختلف فرهنگی از جمله ادبیاب، هنرهای تجسمی ودیگر زمینه ها این مهم رخ بدهد. 

این تهیه کننده تلویزیون گفت: اگر نگاه جهانی تر داشته باشیم مردم می توانند با باورهای ما آشنا شوند. ما از موقعیتی که در آن زندگی می کنیم نمی توانیم جدا شویم و در جایی که هویت داریم وطن ما خواهد بود از اینرو هرجای دنیا باشیم وطن ما ایران است.

بیرنگ درباره "عشق تعطیل نیست" اظهار کرد: ما درباره تعطیل نشدن عشق حرف می زنیم که این موضوع می تواند محدود به کشور ما نشود؛ راجع به ارتباط انسان ها و زن و مرد که معضل بزرگی در جامعه ما است در این سریال صحبت خواهیم کرد. 

وی با بیان اینکه امروز متولدین دهه ۶۰، ۷۰ و ۸۰ همدیگر را نفی می نند اظهار امیدواری کرد که عشق تعطیل نیست بتواند فصل مشترک متولدین این سه دهه باشد. 

تهیه کننده "خانه سبز" یادآور شد: صحبت از عشق کنیم و معضلاتی که مشمول بزرگتر ها و نسل های گذشته هم شده کلامی جهانی است؛ مشکلات امروز ما مربوط به همه جوانانی است که دچار معضل ارتباط هستند و مفهوم عشق را فراموش کردند و نمی دانم در مملکتی که حرف از عشق داشتیم چرا جاهایی از استفاده از کلمه عشق هم باید حذر کرده و بجایش از عنوان دلبستگی استفاده کنیم.

بیرنگ تصریح کرد: عشق در ارتباط زن و مرد شکل می گیرد و اگر در این باره حرف بزنیم موضوع ما جهانی است و امروز می خواهیم از این حرف بزنیم که چطور می تواند عشق تعطیل نشود.

وی گفت: حتا اگر رییس جمهور هم باشیم و عشقمان را از دست بدهیم این ریاست جمهوری نچسب است و رضایتمندی از زندگی زمانی است که محبت وجود داشته باشد و عدم ارتباط درست موجب احساس تنهایی می شود و درد تنهایی انسان را رها نمی کند.

بیرنگ تاکید کرد: عشق تعطیل یست به عشق نگاه می کند؛ از نظر من عشق یک ارتباط سالم و درست است و ارتباط سالم و درست جز عشق نیست. عشق را به عنوان نگاهی انتزاعی باید فراموش کنیم و به صورت کاربردی به عشق و ارتباط نگاه کنیم و اگراینکار را کنیم معضل بزرگی را حل کرده ایم.

وی گفت: مشکل ما این نیست که درباره بچه ها و ارتباطات بنویسیم و دشوار است دنیای بچه های نسل های مختلف را لمس کرده و درباره آن بنویسیم و اثر خلق کنیم. ما درباره عشقی که بچه ها در درونش هستند کار می کنیم که موجب دشواری فعالیت ما می شود.

فیلمبرداری "عشق تعطیل نیست" در شهرک غزالی ادامه دارد. محمد رضا گلزار، مهناز افشار، شهرام حقیقت دوست، مهرانه مهین ترابی، زانیار خسروی، علیرضا خمسه، مائده طهماسبی، بهنوش بختیاری، بهرام شاه محمد لو و حدیث میر امینی از بازیگران این اثر هستند.

محمدرضا شهبازی و بیژن بیرنگ تهیه کنندگی این اثر را برعهده دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین