کد خبر: ۲۷۳۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵

زندان 7 هزار نفری تهران که برای معتادان ساخته اند، گاز ندارد

اردوگاه ۷ هزار نفری نگهداری مجرمان معتاد در تهران باید تا چند ماه آینده افتتاح شود اما برخی مشکلات زیرساختی همچنان باقی است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خرداد ۹۱ بود که سید مرتضی بختیاری وزیر دادگستری دولت دهم اعلام کرد: هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اردوگاه های نگهداری معتادان در پنج استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و این افراد تا ۲ ماه آینده منتقل می شوند.

با این حال دیگر خبری از اردوگاه ها به گوش نرسید تا اینکه در دولت یازدهم وزیر کشور در جلسه ای فوق العاده در مهر ماه سال جاری که با حضور شهردار تهران، اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر دستگاه های مسئول در مورد معتادان متهاجر برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: جمع آوری معتادان متجاهر سطح شهر تهران بدون داشتن اردوگاه بی فایده است برای همین بزودی اردوگاهی در استان تهران احداث خواهد شد.

بعد از یک ماه ستاد مبارزه با مواد مخدر با ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور، دادستان تهران، رئیس بهزیستی و سایر اعضای ستاد تشکیل جلسه داد و وزیر کشور رسما اعلام کرد که فاز اول این اردوگاه تا سه ماه آینده بهره برداری می شود.

حالا باز هم یک ماه دیگر از این قول و وعید گذشته و اردوگاه شهید لاجوردی با برخی مشکلات زیرساختی برای افتتاح دست و پنجه نرم می کند.

مسئولان سازمان زندانهای کشور می گویند: این اردوگاه ظرفیت پذیرش و نگهداری ۷ هزار مجرم (قاچاقچی مواد مخدر) معتاد متهاجر را دارد و هم اکنون بیش از ۹۰ درصد این پروژه به اتمام رسیده و منتظر اتصال زیرساختهای انرژی (آب و برق و غیره...) است.

همچنین چندی پیش هم اعضاء کارگروه عمرانی استانداری تهران، معاون امنیتی انتظامی استاندار، مدیرعامل گروه تخصصی شهیدرجائی قرارگاه خاتم الانبیاء، محمد آذرنیا دبیرشورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر و مسؤلین ادارات برق، آبفا، گاز، راه وشهرسازی تهران و بخشداری فشافویه با حضور در اردوگاه شهید لاجوردی از نزدیک شاهد روند پایان کار این اردوگاه بودند.


صفرعلی براتلو معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران در پاسخ به اینکه شما از نزدیک شاهد وضعیت اردوگاه بودید و مهمترین مشکل اردوگاه برای بهره برداری چیست گفت: مشکل آب و برق ندارد و الان مهمترین مشکل گاز رسانی است که داریم تلاش می کنیم این مشکل هم برطرف شود.

به گزارش مهر، آمارها از جمعیت ۳۰ هزار نفری زندانیان در زندانهای تهران حکایت دارد که اگر بخواهیم بر اساس گفته رحمانی فضلی وزیر کشور که گفته بود ۸۵ درصد زندانیان کشور معتاد هستند محاسبه کنیم حدود ۲۵ هزار زندانی در تهران اعتیاد دارند. حالا باید منتظر ماند که واقعا چه زمانی این اردوگاه به بهره برداری می رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین