کد خبر: ۲۷۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴

فیلم ضد ایرانی درباره دختر چادری که خون آشام شد، جایزه جشنواره نیویورک را برد

در حالی که ساعاتی پیش حلقه منتقدان نیویورک برندگانش را رسما معرفی کرد، مراسم جوایز گاتهام هم برگزار شد و تعدادی دیگر از فیلم ها و بازیگران دست پر به خانه هایشان رفتند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در حالی که ساعاتی پیش حلقه منتقدان نیویورک برندگانش را رسما معرفی کرد، مراسم جوایز گاتهام هم برگزار شد و تعدادی دیگر از فیلم ها و بازیگران دست پر به خانه هایشان رفتند. در این مراسم که جوایزش اصطلاحا به فیلم های مستقل می رسد، فیلم جدید الخاندرو گونزالس ایناریتو برنده بزرگ شب بود و توانست جایزه اصلی را از آن خودش کند.

به گزارش تسنیم، نکته جالب این مراسم هم این بود که یک کارگردان زن ایرانی الاصل توانست جایزه کارگردانی این مراسم را به خاطر فیلم «دختری که شب تنها به خانه می رود» بگیرد. فیلمی آمریکایی که در آن یک دختر چادری ایرانی نقش خون آشام را در آن بازی می کند. برخی رسانه ها از این فیلم با عنوان نخستین فیلم خون آشامی- ایرانی تاریخ سینما یاد کرده و به آن افتخار هم می کنند. در سالی که هالیوود هم کم علیه کشور ما به ساخت فیلم نپرداخت و فیلم هایی چون «گلاب» را اکران کرد، ایرانی های خارج نشین هم همنوا با هالیوود شدند و تیشه به ریشه خود زدند.

بر همین اساس لیست برندگان به شرح زیر است:
بهترین فیلم:
مرد پرنده ای
بهترین بازیگر نقش اول زن:
جولین مور برای فیلم Still Alice
بهترین بازیگر نقش اول مرد:
مایکل کیتون برای فیلم مرد پرنده ای
بهترین مستند:
Citizenfour
بهترین فیلم مستقل از نگاه مخاطبان:
Boyhood
جایزه پیشرفت در کارگردانی:
آنا لیلی امیرپور
جایزه پیشرفت در بازیگری:
تسا تامپسون
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین