کد خبر: ۲۷۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

پوروشنکو خواستار آتش‌بس فوری در شرق اوکراین شد

رئیس‌جمهوری اوکراین از گروه‌های مذاکره‌کننده درباره بحران این کشور خواست تا تلاش کنند قبل از روز سه‌شنبه آتش‌بس فوری در شرق و جنوب شرقی این کشور برقرار شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رئیس‌جمهوری اوکراین امروز-دوشنبه- خواستار برقراری آتش‌بس فوری در منطقه شرق و جنوب‌شرقی این کشور شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین از گروه‌های مذاکره‌کننده درباره بحران این کشور خواست تا تلاش کنند قبل از روز سه‌شنبه آتش‌بس فوری در شرق و جنوب شرقی این کشور برقرار شود.

پوروشنکو با تاکید بر اهمیت نقش گروه سه‌جانبه کی‌یف، نمایندگان جدایی‌طلبان هوادار روسیه در دونتسک و لوهانسک و نیز روسیه، ابراز امیدواری کرد كه «هایدی تاگلیاوینی» نماینده ویژه سازمان همکاری و امنیت در اروپا بتواند به وظیفه مهم خود عمل کند.

تاگلیاوینی در دیدار خود با پوروشنکو در روز یکشنبه گذشته تصریح کرد که قرارداد آتش‌بس به‌دست آمده در تاریخ پنجم سپتامبر گذشته و همین‌طور ۱۹‌‌ همان ماه، می‌تواند برای انعقاد آتش‌بس جامع بسیار مفید واقع شود.

درگیری‌ها میان نیروهای نظامی کی‌یف و جدایی‌طلبان هوادار روسیه در شرق اوکراین از ماه آوریل گذشته در پی اقدام نظامی ارتش اوکراین در مناطق شرقی و جنوب شرقی این کشور آغاز شد و تاکنون به‌رغم اعلام آتش‌بس، ده‌ها نیروی نظامی و غیرنظامی در درگیری‌های ارتش اوکراین و شبه‌نظامیان هوادار روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین