کد خبر: ۲۷۶۹۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

سازمان ملل:24 اثر تاریخی سوریه نابود شده

تکفیری ها برخی آثار باستانی را هم که بدعت و کفرآمیز می‌دانند نابود کرده‌اند...شهر باستانی پالمیرا در معرض آسیب‌ جدی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سازمان ملل اعلام کرد بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، جنگ به ۲۹۰ میراث فرهنگی سوریه آسیب زده‌ است و ۲۴ اثر باستانی این کشور به کلی نابود شده‌اند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که ۲۹۰ نقطه میراث فرهنگی سوریه که پیشینه تاریخی آنها به آغاز تمدن می‌رسد به دلیل جنگ های سوریه آسیب دیده‌اند.

آثار باستانی سوریه از دوره‌های مختلف امپراتوری‌های خاورمیانه به جا مانده‌اند و میراث فرهنگی سراسر کشور از جمله مسجد اموی حلب در سه سال گذشته غارت یا به کلی منهدم شده و یا صدمه دیده است.
24 اثر تاریخی سوریه نابود شده است/ داعش آثار باستانی را کفر آمیز می داند و منهدم می کند


تصاویر ماهواره‌ای موسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل نشان می‌دهد که ۲۴ اثر باستانی این کشور به کلی نابود شده‌اند، ۱۸۶ اثر آسیب دیده‌اند و ۷۷ اثر دیگر در معرض آسیب هستند.

این موسسه وابسته به سازمان ملل تاکید کرد:" جنگی که هنوز در سوریه ادامه دارد به طور گسترده‌ای به میراث فرهنگی این کشور آسیب زده‌ است."

این گزارش می‌گوید برای حفاظت از این مناطق، تلاش‌های ملی و بین‌المللی زیادی نیاز است تا این میراث فرهنگی انسانی تا حد ممکن نگهداری شود."

مقبره‌های شهر بیابانی پالمیرا غارت شده‌اند و معابد رومی این شهر آسیب دیده‌اند.

این گزارش، آسیب‌های گسترده به میراث فرهنگی سوریه را از جمله مناطقی که در فهرست سازمان میراث جهانی یونسکو قرار دارند، مستند کرده است.

دژ کردان که یک قلعه ۹۰۰ ساله است و قلعه حلب از جمله آثار تاریخی سوریه است به محور تبادل آتش بین طرفین درگیر در جنگ تبدیل شده اند.

تصاویر ماهواره‌ای همچنین نشان می‌دهد شهر تاریخی رقه در ساحل فرات و شهر باستانی پالمیرا در معرض آسیب‌ جدی هستند.

موسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل می‌گوید شهر باستانی بصری و شهر متروکه باقی مانده از دوره امپراتوری روم شرقی در شمال سوریه نیز آسیب دیده‌اند.

تکفیری ها همچنین برخی آثار باستانی را هم که بدعت و کفرآمیز می‌دانند نابود کرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین