کد خبر: ۲۷۹۳
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۲:۵۹
طی برگزاری جلسه کمیته راهبری

ایران تصمیم می گیرد

آفتاب‌‌نیوز : در این جلسات که اعضای کمیته فنی و هسته ای و سیاسی مذاکرات در آن حضور خواهند داشت نتایج حاصله از سه ماه گفتگوی ایران و اروپا در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران مشخص می شود.

جمهوری اسلامی ایران با دقت نتایج مذاکرات جلسه کمیته راهبری را مورد بررسی قرار داده و به دنبال آن در خصوص ادامه یا قطع مذاکرات با اروپا تصمیم لازم را اتخاذ خواهد کرد.

در این مذاکرات که سه روز به طول خواهد انجامید دو طرف گزارشاتی را از اقدامات صورت گرفته ارایه کرده و به بحث و تبادل نظر در خصوص آن خواهند پرداخت.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که ادامه مذاکرات با اروپا را منوط به این می داند که بر اساس نتایج حاصله از جلسه کمیته راهبری، مذاکراتی را که تا کنون انجام شده را مفید ارزیابی کند.

بر اساس تاکید مسئولان پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران در صورتی که ارزیابی ایران از مذاکراتی که در سه ماه گذشته با اروپا انجام شده  است مثبت نباشد، روند مذاکرات متوقف شده و ایران فعالیت های صلح آمیز هسته ای خود به ویژه غنی سازی اورانیوم را از سر خواهد گرفت.

از سویی اخذ نتیجه مطلوب از جلسه کمیته راهبری برای اروپا نیز از این جهت حایز اهمیت است که با تدبیر خود توانسته است یک پرونده مهم و بین المللی را بدون اخذ تدبیر از سوی آمریکا به نتیجه مطلوب رسانده و حل و فصل کند. 

بر این اساس است که می توان نتایجی را که از گفتگوهای کمیته راهبری حاصل خواهد شد را برای دو طرف مذاکره کننده دارای اهمیت فراوان دانست.

برخی از اعضای تیم مذاکره جمهوری اسلامی ایران رفتار هفته های گذشته اروپا را مطلوب ارزیابی نکرده و آن را متاثر از القائات آمریکا دانسته بودند.

سید حسین موسویان سخنگوی تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران بروز اختلاف بین ایران و اروپا در روند مذاکرات را جدی دانسته و تاکید کرده بود در صورتی این روند ادامه یابد امکان دارد ادامه مذاکرات با مشکل جدی مواجه شود.

دیگر اعضای تیم مذاکره کننده نیز در گفتگوهایی ضمن اعلام اینکه که اروپا ادامه مذاکرات در خصوص مسایل اساسی از جمله نحوه ارایه تضمین های عینی از سوی ایران، از خود جدیت نشان نمی دهد از به نتیجه رسیدن مذاکرات ابراز تردید کرده بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین