کد خبر: ۲۷۹۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲

کم‌تحرکی مرگبارتر است یا چاقی؟

نتایج بدست آمده در یک بررسی جدید حاکی از آن است خطر مرگ ناشی از کم تحرکی دو برابر بیش از چاقی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: متخصصان انگلیسی با بیان اینکه کم تحرکی و انجام کارهایی که مستلزم آن است فرد مدت زمان طولانی به حالت نشسته باشد از چاقی خطرناک تر است، اظهار داشتند: انجام فعالیت ورزشی محدود حتی پیاده روی 20 دقیقه‌ای در طول روز برای کاهش خطر مرگ ناشی از کم تحرکی تا حدود 30 درصد موثر است.

«اولف اکلوند» نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه کمبریج گفت: تلاش‌ها برای تشویق افراد به انجام فعالیت‌های جسمی می‌تواند تاثیر چشمگیری بر سلامت آنان داشته باشد به گونه‌ای که طبق بررسی‌های انجام شده مشاهده کردیم کم تحرکی نسبت به چاقی فرد را بیشتر در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد.

در این بررسی اطلاعات مربوط به 334 هزار مرد و زن در مدت 12 سال مورد مطالعه قرار گرفت و میزان قد، وزن، دور کمر و فعالیت بدنی آنان اندازه گیری شد. این تیم تحقیقاتی در بررسی‌های خود مشاهده کردند انجام فعالیت بدنی حتی به میزان معمولی در مقایسه با بی تحرکی نکته کلیدی در کاهش خطر مرگ زودرس است.

به گزارش ایسنا -به نقل از هلث دی‌نیوز، این محقق همچنین افزود: به لحاظ سلامت عمومی جامعه حائز اهمیت است که سطح فعالیت جسمی همزمان با کاهش میزان چاقی در میان افراد افزایش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین