کد خبر: ۲۸۰۷۷۰
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
گنه كرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری

داستان "شارلی ابدو" و مخالفان همیشگی دولت اعتدال

در حالی که مسئولان دولت یازدهم ضمن محکوم‌کردن حمله به نشریه فرانسوی "شارلی ابدو"، اقدام این نشریه درباره پیامبر اکرم(ص) را نیز محکوم کرد‌ه‌اند، برخی از مخالفان دولت همچنان اصرار دارند بگویند دولت در برابر اقدام این نشریه سکوت کرده است و فشار و جنجال‌سازی‌ علیه دولت را افزایش داده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 سپهر کیانفر: حکایت "گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری" حکایت این روزهای دولت حسن روحانی، به‌خصوص تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و مخالفت‌های منتقدان خاص و همیشگی اوست. در حالی که مسئولان دولت یازدهم ضمن محکوم‌کردن حمله به نشریه فرانسوی "شارلی ابدو"، اقدام این نشریه درباره پیامبر اکرم(ص) را نیز محکوم کرد‌ه‌اند، برخی از مخالفان دولت به‌صورت عجیبی همچنان اصرار دارند بگویند دولت در برابر اقدام این نشریه سکوت کرده است و فشار و جنجال‌سازی‌ علیه دولت را افزایش داده‌اند.

به گزارش آفتاب، در زمان حوادث مربوط به نشریه شارلی ابدو، وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: "این اقدامات هیچ ارتباطی با دیدگاه‌های اسلام ندارد... از سویی اقدامات تحریک‌آمیز را نیز تقبیح می‌کنیم." رئیس‌جمهور نیز چندین‌بار، هم حمله به شارلی ابدو و اقدامات تروریستی را محکوم کرد و هم اقدام این نشریه درباره پیامبر اکرم(ص).

حمله به نشریه شارلی ابدو

روحانی یک بار در دیدار مسئولان و اندیشمندان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی با رهبری گفته بود: "آنها که به‌ناروا به‌نام جهاد و دین و اسلام به آدم‌کشی و خشونت و افراط می‌پردازند... در مسیر اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی قدم گذاشته‌اند." و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌صورت صریحی با اشاره به حوادث اخیر پاریس تاکید کرده بود: "جمهوری اسلامی ایران هم ترور، خشونت و افراطی‌گری به بهانه دفاع از دین و هم توهین، فحاشی و تحریک احساسات پیروان ادیان را به‌نام دفاع از آزادی محکوم می‌کند." رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت نیز گفت: "خشاب سلاح تعصب همواره با گلوله توهین پر شده است و برخی به اسم آزادی تخم نفرت می‌پاشند و دیگران هم به اسم دین ولی با داس کشتار، کینه درو می‌کنند." محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز در همین‌باره اظهار داشت: "آنچه در پاریس پیش‌آمد، اقدام تروریستی گروهک داعش و القاعده را ضد‌اسلامی می‌دانیم که هزینه‌هایی برای مسلمانان ایجاد کرد. عده‌ای هم به بهانه آزادی بیان به مسلمانان توهین کردند که آن را تقبیح می‌کنیم. اخراج سفیر فرانسه در این شرایط، درخواست احساسی برخی‌هاست که محترم است اما ما که به دنبال هدف بزرگی هستیم مسلما چنین تصمیمی نمی‌توانیم بگیریم. البته برخی گروه‌های سیاسی هر حرفی را نباید پای مردم بنویسند."

در کنار اظهارات صریح و شفاف رئیس‌جمور و سخنگوی دولت، اعضای دیگر کابینه نیز هرکدام به صورت‌های گوناگونی در سخنان خود، ضمن محکوم کردن حمله به نشریه شارلی ابدو، اقدامات تحریک‌آمیز این نشریه درباره پیامبر اکرم را نیز محکوم کردند. بااین‌وجود، هنوز برخی اصرار دارند که دولت واکنشی به اقدامات این نشریه نشان نداده است. این گروه‌‌های مخالف همیشگی دولت، سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در راستای مذاکرات هسته‌ای به پاریس و چند کشور دیکر انجام شده بود را نیز بهانه‌ای برای حمله و هجمه به دولت قرار داده‌اند. گروهی نیز در جریان تجمع مقابل سفارت فرانسه در تهران، تابلوی خیابان نوفل لوشاتو را از جا کنده و خواستار اخراج سفیر فرانسه در تهران شدند. البته گرچه برخی در اعتراض به این افراد که تابلوی خیابان نوفل لوشاتو را شکسته بودند -با ذکر اینکه نام‌گذاری این خیابان بخاطر حضرت امام و مدت زمان اقامتش در نوفل لوشاتوی فرانسه بوده است- این اقدام اشتباه را به آنها یادآوری کرده بودند؛ اما معترضان خواستار تغییرنام خیابان نیز شدند. گویی این افراد که نه دستشان به مسئولان "شارلی ابدو" می‌رسید و نه به مسئولان سفارت فرانسه، چیزی بهتر از تابلوی "نوفل لوشاتو" برای تخلیه احساسات و هیجاناتشان ندیده بودند؛ بدون آنکه لحظه‌ای به دلیل نام‌گذاری این خیابان بیندیشند.


ماجرای این اعتراض‌ها با ازجاکندن تابلوی نوفل لوشاتو نه تنها پایان نیافته بلکه شدیدتر نیز شده است. این افراد با بهانه‌ قراردادن سفر ظریف به پاریس و همچنین پیاده‌روی ظریف و کری در جریان مذاکرات هسته‌ای، دولت را آماج حملات تند و تیز و در بعضی موارد توهین‌آمیز خود قرار داده‌اند. رئیس دستگاه دیپلماسی نیز در پاسخ به این انتقادها گفته بود: در دیدار با وزیر خارجه فرانسه بدون هیچ‌رودروایستی موضع و دیدگاه ایران و تحلیل‌مان در این زمینه که اگر به ارزش‌ها و مقدسات دیگران توهین شود، بذر تنفر و افراط پاشیده می‌شود، بیان شد." ظریف درباره پیاده‌روی‌اش با جان‌کری در ژنو هم توضیح داد: حرکتی که در ژنو صورت گرفت صرفا برای این بود که مذاکرات از حالت نسبتا تنش‌آلودی که پیدا کرده بود خارج شود... من همیشه گفتم مذاکرات ما یک حرکت ملی است و جناحی نیست...از دوستان توقع دارم منافع ملی را فدای ملاحظات جناحی نکنند." 


اما گویا برای برخی مخالفان دولت منافع گروهی و جناحی همچنان بر منافع ملی ارجحیت دارد که به هر نحوی تلاش دارند دیپلمات‌های باتجربه و متخصص و فرزندان انقلاب را تخریب کنند. در حالی که مقام معظم رهبری بارها ضمن بیان اینکه با مذاکره مخالف نیستند، تاکید کرده بودند "هیچکس نباید مجموعه مذاکره‌کنندگان ما را سازشکار بداند، اینها بچه‌های خود ما و بچه‌های انقلابند. یک ماموریت سختی را برعهده دارند و هیچکس نباید ماموری را که مشغول کاری است تضعیف کند." محمدجواد ظریف شدیداً مورد حمله و اعتراض برخی گروه‌ها و افراد قرار گرفته است. سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج گفته است: بنده ... به‌صراحت می‌گویم که آقای ظریف از چشم و نظرم افتاد. ناشی‌گری‌های اخیر(!) اثبات کرد... ایشان متاسفانه الفبای دیپلماسی را هم رعایت نمی‌کند... باید از مردم ایران عذرخواهی کند." جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد نیز اعلام کرد که "طرح سؤال سنگینی را از وزیر امور خارجه در رابطه با قدم‌زدنش با وزیر خارجه آمریکا و سفرش به فرانسه در شرایط کنونی اهانت نشریه مذکور به پیامبر گرامی اسلام یکشنبه هفته آینده با امضای بالایی تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌کنیم." مهرداد بذرپاش نماینده حامی احمدی‌نژاد در مجلس نیز با ادبیات خاص خودش "پیاده‌روی وزیر خارجه کشورمان با جان کری را اقدامی «زمخت» و نه «ظریف» خواند و خطاب به مسئولان وزرات خارجه گفته است: "ساختار تحریم را که برنداشتید، دست‌کم ساختار تحقیر را شکل ندهید." و در اظهاراتی جالب‌تر، حجت‌‏الاسلام والمسلمین مسعودی خمینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌‏وگویی با خبرگزاری رسا، با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی نسبت به پیامبر اکرم(ص) ضمن بیان اینکه "رییس دولت تدبیر و امید هیچ واکنشی نسبت به اهانت صورت گرفته نسبت به پیامبر اکرم(ص) نشان نداده است و این‎که چند تن از مراجع تقبید نیز نسبت به این مسأله انتقاد کرده‎اند، گفته است: باید از رییس‌جمهور پرسیده شود که چرا تا الان نسبت به این اهانت صورت گرفته عکس‌العملی نشان نداده است." این در حالی است که گویا این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اظهارات صریح رئیس‌جمهور دراین‌باره بی‌اطلاع بوده و باید از وی پرسید چرا براساس اخبار غیرواقعی اظهارنظر کرده است. برخی دیگر نیز همچنان مصرانه خواستار "اقدام و واکنش جدی" دولت درباره شارلی ابدو هستند. البته معلوم نیست که تعریف این مخالفان دولت از "واکنش جدی" چیست. فقط امیدواریم استفاده از "زور" نباشد؛ چنانچه برخی در تجمع مقابل سفارت فرانسه برسر تابلوی نوفل‌لوشاتو آورده بودند.

در هر صورت این مخالفت‌ها و تجمع‌ها و تابلو ازجاکندن‌ها، نه تنها پایان‌بخش داستان هجمه و حمله‌ به دولت دولت تدبیر و امید نخواهد بود؛ بلکه گویی این‌ها که بهانه‌ای جذاب برای حمله به دولت پیدا کرده‌‌اند؛ حیف‌‌شان است به‌زودی آن را رها کنند؛ والبته آن‌ها که با دولت منتخب مردم مخالف مبنایی داشته باشند، نه تنها از اقدامات تخریبی خود دست برنخواهند داشت بلکه هر لحظه بهانه‌ای برای حمله و هجوم به دولت پیدا می‌کنند.

چه‌خوش گفت رئیس‌جمهور که "اگر تفنگ، پول، قدرت، روزنامه، سایت و تبلیغات در یک جا جمع شد حتما فساد است"؛ حال این فساد می‌‌تواند در حالت مقاومت در برابر مبارزه با فساد مالی و رانت‌خواری و جنجال‌سازی و آدرس غلط‌دادن برای انحراف افکار عمومی خود را نشان دهد یا در حالت تفرقه‌افکنی و کینه‌توزی، دروغ‌گویی و اصرار بر دروغ‌گویی و کارشکنی و هجمه به دولت منتخب مردم. اما همان‌طور که معاون اول رئیس‌جمهور گفته است" قرار نیست کلاه سر دولت برود. دوستان دیگری به اسم فساد آدرس اشتباه به ما ندهند. ما به اشتباه جای دیگری نمی‌رویم تا از جاهایی که باید غافل شویم. قرار ما این است که با هر جا که فساد و رانتی وجود دارد برخورد کنیم." شایدهم به قول سخنگوی دولت "برخی چون می‌بینند مذاکرات به‌خوبی پیش می‌رود و با قاطعیت ادامه دارد، به این نوع رویکردها روی می‌آورند که البته این اقدامات جایی در بین مردم ندارد."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
19
166
متاسفانه فکر می کنیم داعش فقط در عراق و سوریه حضور دارد ... نداشتن تفکر و تعقل ...را می توانیم در کشور عزیزمان به دفعات ... ببینیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
6
60
فعلا ... يكي‌شان كه توسط خودشان تأييد شد. تا بعدى ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
حکم رحیمی 15 سال بود که به 5 سال و 91 روز تبدیل شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
4
60
واقعا اینها فقط در فکر این هستند که مجلس آینده از دستشان نرورد تا باشد امسال زنجانی‌ها باشند و تحریم و بس واقعا فکر مردم را نمی‌کنند
مهربان توسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
5
54
مگر پیامبر اکرم(ص) به سران حکومتهای بزرگ نامه ننوشت اصل مذاکره با هر شکلی است و تندروها و منتقدین ... فقط عینک جناحی دارند
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
5
93
وقتي تابلو خيابان نوفل لوشاتو كه با نام امام خميني عجين شده تعويض ميشود. ايا شكي باقي ميماند كه چه كساني در سال ٨٨ عكس امام را پاره كردند.
احمد
|
Spain
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
5
66
تندرو و خطرناک بودن شیعه و سنی ندارد و همینها نام اسلام را خدشه دار می کنند.
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
2
37
با ادبیات دیپلماسی که بیگانه نیستید؟ فرق است بین تقبیح کردن و محکوم کردن.
خیلی فرق است.
بنده با نظر ناشناس کاملا موافقم. نداشتن تفکر و تعقل را به دفعات در کشور می بینیم. خصوصا این اواخر
ملا کویری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
5
27
بیایید شناسنامه انقلابمان را حفظ کنیم اگر نوفل لوشاتو پناهگاه امام و یارانش نبود اشکالی نداشت اما امروز دشمن به ما قهقهه مستانه می زند که بر طبل اختلافمان می کوبیم و ندانسته در دامش گرفتار آمده ایم!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
5
47
حالا اقای کری و ظریف راه بروند صحبت کنند یا پشت میز بنشینند چه فرقی میکند حالت فیزیکی بدن انها برای این اقایان مهم است یا محتوای مذاکرات اینهادقیقا شده اند مصداق بنی اسراییل با این ایرادهای ...
صفا صمیمیت صداقت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
4
42
خدایا چقدر تحجر چرا هر نظری که تندروهای سوار بر قدرت میزنند به نام مردم میگویند خدارا شاهد میگرم هیچ کدام از مردم مسلمانی که من و شما میشناسیم تابع این نظرات تند شما نیستند.
وخدا ناظر بر اعمال ماست
مهدی
|
United States of America
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
8
38
نوفل لوشاتو جز تاریخ انقلاب است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
7
23
اینها همون ... معروفند که وقتی ناراحت می شدند شیشه های خونه خودشون را می شکستند بعنوان اعتراض حالا هم دارند تابلو و در و دیوار را خراب می کنند
سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
4
22
نوفل لوشاتو یاد اور تبعید ومشقات امام است یادتان نرود رهبری فرمودند این انقلاب بی نام خمینی شناخته شده نیست من به نوع اعتراض معترضم هرچند حرکت نشریه فرانسوی کثیف و غیر اخلاقی وناشی از اسلام هراسی انهاست
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
3
23
توهین نشریه فرانسوی به پیامبر معظم اسلام محکوم است ، اما آقاا یان چرا تابلو نوفل لوشاتو که تابلو معرف امام در فرانسه و آغاز انقلاب سراسری در سال 57 است را پایین می آورید؟ اقایان ولایتمدار این انقلاب بی نام خمینی(ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست. آقایان تند رو راه امام راه ما و هدف امام هدف ما ست.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
2
12
واقعا برای شما متاسفم نظراتی که کمی تعمق اندیشیدن دارد و نشان شکوه و عظمت جامعه است را سانسور می کنید ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
4
22
جالبه این تندرو ها در ایران و ان تندروها در سنا و مجلس امریکا اگر اینا و اونا قدرت بگیرند چی میشه کی ضرر میکنه امریکا یا ایران خدایا خودت به این مردم رحم کن و این تندروهای درونی رو سر عقل بیار
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
3
6
براى شما داستان است ...
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
4
23
ایراد اساسی منتقدین دولت این است که به رای اکثریت مردم تمکین نمی کنند وهمواره افکار ... خود را برتر می دانند
علی عارفی
|
United States of America
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
3
17
خدا پدر شما را بیامرزد مخالفان دولت آقای دکتر رحانی همان عاشقان سینه چاک دولت قبل اند . اینها برای انحراف مردم از علنی شدن فساد معاون احمدی نژاد البته باید آدرس عوضی دهند و از پیاده روی دکتر ظریف باوزیر امور خارجه امریکا ایراد بگیرند . اینها اگر درد دین را داشتند امروز باید سراغ رئیس دولت قبل میرفتند و خواهان محاکمه او میشدند که ضربات مهلکتری ... در بدبین کردن مردم داشته است
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
واقعا اینایی که نظرات منفی میدن چطور فکر می کنن یا خیلی مرفه و بی درد هستن یا خیلی احمق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۴
4
16
باسلام خواهشاٌ كامنتها را بخونيد حتي يك نفر صحبتهاي كريمي قدوسي، بذرپاش و...را تاٌييد نكرده است چرا همش دم از مردم مي زنند مگر اين كساني كه كامنت مي گذارند يا راٌي به آقاي روحاني داده اند مردم نيستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۹
2
1
افتاب عزیز برو خاطرات کلینتون رو بخون بعد هزاران ساعت با کری و هر ادم بیخود دیگه قدم بزنید
عادل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۲
3
1
مشکل عمده شما کامنت گذاران اینکه فک میکنید دنیا فقط اینترنت .... اگه همین کسانی که شما افراطی میگین نباشن الان این تیم دیپلماسی همه چیز این ملت فروخته اونم نسیه!!!!!«
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
4
1
امریکا را خیلی زود فراموش کردید شما بی بصیرتید یا بی غیرتید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین