کد خبر: ۲۸۱۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

این فیلم پس از 9 سال اکران می‌شود

مراسم رونمایی از انیمیشن «جمشید و خورشید» به کارگردانی بهروز یغماییان که 9 سال قبل ساخته شده، برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، در این مراسم که شامگاه 7 بهمن ماه در محک برپا شد،حجت الاسلام محمد علی ابطحی، فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره خانه سینما، سروش صحت، رامبد جوان و عوامل این انیمیشن حضور داشتند.

روانبخش صادقی انیماتور و رییس انجمن آسیفا در ابتدای این مراسم گفت:«جمشید و خورشید» بعد از «خورشید مصر» به کارگردانی بهروز یغماییان، «تهران 1500» به کارگردانی بهرام عظیمی و «رستم و سهراب» به کارگردانی کیانوش دالوند چهارمین انیمیشن بلند در ایران به شمار می‌رود. ما امیدوار و خوشبین هستیم که این انیمیشن به خوبی فروش داشته باشد و نباید فراموش کنیم که انیمیشن گاهی می‌تواند از فروش سالانه نفت در یک کشور هم درآمدزاتر باشد.

او ادامه داد: از برادران یغماییان اخلاق در کار و کار در انیمیشن را یاد گرفتم. تولید «جمشید و خورشید» سال 84 به پایان رسید و بعد از 9 سال قرار است در سینما اکران شود. امیدوارم این انیمیشن بتواند در گیشه با موافقیت همراه باشد.

در ادامه مراسم، فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره خانه سینما گفت: «جمشید و خورشید» بعد از حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان توانست با استقبال زیادی همراه شود. اما نمی‌دانم چرا «جمشید و خورشید» بعد از 10 سال نتوانست اکران شود، البته همه می‌دانیم که از این 10 سال، 8 سال که مملکت تعطیل بود.

وی با اشاره به اینکه شاید بهمن ماه زمان مناسبی برای اکران این انیمیشن نباشد، بیان کرد: به خاطر دارم که در سال 84 قرار بود این انیمیشن در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان حضور داشته باشد، هرچند انیمیشن هنوز آماده نبود اما تمام دوستان تلاش می‌کردند تا هرچه سریعتر این انیمیشن را برای جشنواره آماده کنند و امیدوارم اتفاق خوبی برای نمایش آن در کشور رخ دهد.چرا که شادی از این کشور رخت بربسته و شادی، انرژی، روحیه مثبت و چیزی که ما را امیدوار می کند در پرده نقره ای پیدا می شود. شک ندارم که «جمشید و خورشید» می تواند انرژی و شادی را با خود به همراه آورد.

بهروز یغماییان تهیه‌کننده انیمیشن «جمشید و خورشید» با اعلام اکران این انیمیشن گفت: «جمشید و خورشید» با هزینه سنگین 700 میلیون تومان در اواخر سال 81 ساخته و سال 84 به اتمام رسید، این فیلم با حضور قریب به 70 نفر از انیماتورهای مطرح ایران به کارگردانی بهروز یغماییان ساخته شد و امروز و بعد از گذشت 10 سال قرار است در 23 بهمن ماه اکران شود.

او در ادامه تصریح کرد:اگر همه چیز خوب پیش برود و ما به قسمت‌هایی از پول‌هایمان در آن سال برسیم، قسمت دوم این فیلم را هم می‌سازیم. هر چند دو بار مجوز را تمدید کردیم بدون اینکه مشکلی داشته باشیم اما امروز با کمک دولت تدبیر و امید، فیلم در شرایط سخت اکران با وجود اینکه هیچ نوع تبلیغاتی هم نداشته‌ایم، اکران می‌شود.

رامبد جوان بازیگر و کارگردان سینما و یکی از دوبلورهای این انیمیشن هم گفت: بعد از گذشت 10 سال از تولید این انیمیشن، خوشحالم که بلاخره این انیمیشن اکران می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین