کد خبر: ۲۸۱۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

صلح‌بان اسپانیایی در حمله ارتش اسرائیل کشته شده است

نماینده اسپانیا در سازمان ملل روز چهارشنبه تصریح کرد که بر خلاف ادعای مقامات صهیونیست، صلح‌بان اسپانیایی سازمان ملل، بر اثر حمله ارتش اسرائیل جان خود را از دست داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرگزاری فارس، دولت اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد حمله صورت‌گرفته از خاک فلسطین اشغالی، عامل مرگ تبعه این کشور که به عنوان صلح‌بان سازمان ملل در منطقه مرزی جنوب لبنان حضور داشته، بوده است.

«رومن اویارزون مارکزی» نماینده اسپانیا در سازمان ملل در این رابطه به خبرنگاران گفت: «مرگ ناشی از تشدید خشونت‌ها و از جانب اسرائیلی (مرز)، بوده است.»

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، «فرانسیسکو خاویر سوریا» 36 ساله، از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر بین مرز لبنان و فلسطین اشغالی بود که روز چهارشنبه در جریان حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم‌صهیونیستی به جنوب لبنان، مجروح شده و به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

در پی مرگ سوریا، شورای امنیت سازمان به شدیدترین لحن، حادثه رخ داده برای وی را محکوم کرده و با خانواده وی ابراز همدردی کرده است.

این در حالی است که روز چهارشنبه ساعتی پس از اعلام مرگ این نیروی سازمان ملل، «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم‌صهیونیستی در تماس تلفنی با همتای اسپانیایی خود، مدعی شده بود که شلیک‌های صورت‌گرفته از سوی حزب‌الله عامل مرگ سوریا بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین