کد خبر: ۲۸۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵

التهاب شدید لثه در افراد چاق شدیدتر است

تحقیقات صورت گرفته توسط محققان آمریکایی نشان می‌دهد، چاقی بر سلامت دهان نیز تأثیر داشته و میزان شیوع التهاب شدید لثه در افراد چاق بیش از سایرین است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، منطقه لرستان، عوارض اضافه وزن شامل خطر ابتلا به بیماری‎های قلبی، دیابت نوع دو و برخی سرطان‎ها از مدت‎ها قبل به اثبات رسیده است؛ متخصصان توصیه می‌کنند که برای دستیابی و حفظ سلامت عمومی بدن، افراد وزن خود را کنترل کرده و به‎طور منظم ورزش کنند.

اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد، میزان شیوع التهاب شدید لثه در افراد چاق بیش از سایرین است.

بیماری لثه یک بیماری التهابی مزمن است که استخوان و بافت‎های حمایت‎کننده اطراف دندان‎ها را تحت تاثیر قرار می‎دهد؛ بیماری لثه یکی از دلایل عمده در از دست دادن دندان‎ها در میان بزرگسالان به‎شمار رفته و با سایر بیماری‎ها از جمله بیماری‎های قلبی، دیابت و آرتریت روماتوئید (التهاب مفاصل) در ارتباط است.

برای انجام این تحقیق، شاخص توده بدن (BMI) و درصد چربی بدن به‎عنوان معیار کنترل وزن و همچنین حداکثر اکسیژن مصرفی بعنوان معیار فعالیت فیزیکی مورد بررسی قرار گرفت؛ سپس این اطلاعات با نتایج معاینه لثه و دندان‎ها مقایسه شد.

نتایج بدست آمده نشان داد، در افرادی که دارای کمترین میزان شاخص توده بدن و بیشترین معیار تناسب اندام هستند، احتمال التهاب شدید لثه به‎طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

نتایج این تحقیق در مجله Periodontology منتشر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین