کد خبر: ۲۸۲۰۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۱

بارورسازی ابرهای تهران در شب گذشته

معاون وزیر نیرو از بارورسازی ابرهای تهران برای نخستین بار در تهران خبر داد و اعلام کرد: روند بارورسازی ابرها در نقاط اطراف تهران و دریاچه ارومیه به مرور انجام خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: معاون وزیر نیرو از بارورسازی ابرهای تهران برای نخستین بار در تهران خبر داد و اعلام کرد: روند بارورسازی ابرها در نقاط اطراف تهران و دریاچه ارومیه به مرور انجام خواهد شد.

علیرضا دائمی در گفت وگو با میزان، با بیان این که دولت امسال 10 میلیارد تومان برای باروری ابرها در 12 استان کشور در نظر گرفته است ادامه داد: هم اکنون یکی از راه های استحصال آب در مناطق خشک، باروری ابرهاست به طوری که استان هایی که در فلات مرکزی قرار دارد براساس اولویت؛ اصفهان، کرمان، فارس، یزد، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد است.

معاون وزیر نیرو، در خصوص هزینه اجرای باروری ابرها در کشور، گفت: باروری ابرها شامل یک هزینه ثابت و یک هزینه جاری است به این ترتیب که نگهداری تعدادی هواپیما و متخصصان آماده برای این کار سالانه 60 میلیارد ریال هزینه دارد.

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت نیرو، در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم افزایش قیمت آب براساس تورم اعلامی بانک مرکزی در سال آینده اعلام کرد: قیمت کنونی آب هم اکنون صرفه اقتصادی ندارد به طوری که قیمت آب در مصارف خانگی کمتر از یک سوم قیمت واقعی در مصارف خانگی و در مصارف کشاورزی رایگان است.

وی، در ادامه با اشاره به سیاست دولت و مجلس در زمینه افزایش تعدیلی قیمت آب عنوان کرد: یکی از بحث های مطرح شده در زمینه افزایش قیمت آب بحث بهره وری در صنعت کشاورزی است. از این رو به منظور افزایش بهره وری در این صنعت باید نرخ آب متناسب با نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی افزایش یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین