کد خبر: ۲۸۲۰۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷

معاون استاندار خوزستان: با شعارنمی توان جلوی ورود گرد و خاک را گرفت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با انتقاد ازعملکرد وزارت نفت در عدم تخصیص اعتبار لازم به طرح 200 هزار هکتاری بیابان زادیی در خوزستان گفت: با شعار دادن نمی توان جلوی ورود گرد و غبارها به داخل کشور را گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 'احمد سیاحی' شنبه در یک نشست خبری در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت:در سال 87 و درهیات دولت وقت مصوب شد که با اختصاص اعتباری معادل چهارهزار و 780 میلیارد ریال از سوی وزارت نفت ، طرح تثبیت شنهای روان و بیابان زدایی در مناطق بحرانی حاشیه تاسیسات نفتی در مدت پنج سال اجرا شود .

وی افزود: در این راستا کارگروهی با عضویت سازمان جهاد کشاورزی استان، محیط زیست ، وزارت نفت و برخی مسوولان و کارشناسان استانداری خوزستان تشکیل و مقرر شد ابتدا مبلغ یک هزار میلیارد ریال در اختیار موسسه ولی عصر(عج) از موسسات زیر مجموعه قرارگاه خاتم الانبیاء(ع) قرار گیرد اما این اعتبار در اختیار موسسه یاد شده قرار نگرفت.

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد: موسسه ولی عصر در حال حاضر بیش از 120 میلیارد ریال از وزارت نفت بابت همین موضوع طلب دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در اطراف شهرستان اهواز زمینهای بایر زیادی وجود دارد گفت: این زمین ها از جمله کانون های تشکیل گردو غبار هستند و کشت نشدن زمین های کشاورزی به دلیل کمبود آب نیز شدت گرد و غبارها را افزایش داده است.

سیاحی افزود: حل مشکل ریزگردها به عزمی ملی و فرا منطقه ای نیاز دارد زیرا منشاء بسیاری از گردو غبارها در کشور عراق است.

وی به وضعیت تالاب هورالعظیم اشاره کرد و گفت: به دلیل فعالیت های نفتی ،این تالاب به چندین حوضچه تبدیل شده و بخش های قابل توجهی از آن خشک شده است که این مساله در تشدید پدیده گردو غبار موثر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: با تعهدات وزات نفت ،آب از طریق حوضچه شماره سه به بخش هایی از تالاب رسیده و وضعیت این تالاب بین المللی بهتر از گذشته شده است .

در روزهای پایانی هفته گذشته غلظت گرد و غبار درآسمان اهواز به 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب ،یعنی 66 برابر حد مجاز رسید.

این امر موجب شد امروز (شنبه)با وجود کاهش نسبی گرد و غبار ،مدارس اهواز برای پاکسازی از ریزگردها در دونوبت صبح و عصر تعطیل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین