کد خبر: ۲۸۲۱۷۶
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

زنگنه: اموال شناسایی شده از بابک زنجانی کمتر از 30 درصد بدهی هایش است

بابک زنجانی تاجر جوانی است که چندی پیش به یکی از سرمایه داران بزرگ ایران تبدیل شد. اما سال گذشته نام او در جریان فعالیت های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم های بین المللی و فساد اقتصادی در دوران دولت پیشین مطرح شد. در تاریخ 9 دی ماه 1392 به اتهام بدهی بیش از 2 و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی و جعل اسناد مرتبط با این بدهی ها بازداشت شد؛ و از آن تاریخ به بعد پرونده وی در زمره پرونده های کلان فساد اقتصادی در قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: شنیده ها حاکی از آن است که قوه قضائیه در حال ارزیابی اموال و دارایی های نام برده جهت باز پس گیری این اموال و برگشت به بیت المال است. جماران این موضوع را از بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت پیگیری کرد.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت کشورمان که در حرم مطهر امام خمینی(س) حضور یافته بود در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران در مورد اقدامات انجام شده برای تصرف اموال بابک زنجانی به نفع خزانه دولت گفت: در این مورد با قوه قضائیه تفاهم شده و مراحل آن در حال طی شدن است تا این اموال را به وزارت نفت بدهند، اما هنوز اقدامات در این زمینه نهایی نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که اموال شناسایی شده چه قدر می تواند کفایت بدهی ها را داشته باشد، تأکید کرد: اموال شناسایی شده کمتر از 30 درصد بدهی ها است اما هنوز ارزیابی قطعی انجام نشده و این کار ادامه دارد.

وزیر نفت در مورد باقیمانده بدهی ها نیز گفت: ما در این زمینه نمی توانیم کاری انجام دهیم اما قوه قضائیه ان شاء الله با کارهایی که انجام می دهد بتواند بفهمد که متهم نام برده دارایی ها را کجا برده و چه کار کرده است.

وی افزود: این زحمتی است که بر دوش قوه قضائیه است  و برای کمک به آنها هر چه خواستند ما مضاعقه نداشتیم. ما در این زمینه هم پیگیر بودیم و هم سرنخ هایی که فکر کردیم می تواند به نتیجه رسیدن این پرونده  کمک کند را در اختیار قوه قضائیه قرار دادیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین