کد خبر: ۲۸۲۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

از یکشنبه سیاه تا یک شنبه سفید

ظاهرا یکشنبه های مجلس برای احمدی‏ نژاد و یارانش سیاه خواهد بود. یکشنبه ‏های سیاهی که اولین بار به دست رئیس دولت مهرورز به رنگ سیاه درآمد. روزی که احمدی‏ نژاد در دفاع از رای عدم استیضاح وزیر کار خود، به جای دفاع، به برادران لاریجانی حمله کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه «ابتکار» در ادامه یادداشت نوشته است: در مقابل علی‏ لاریجانی نیز علیه احمدی‏ نژاد و یاران او قد راست کرد و به افشاگری دست زد. در نهایت رئیس دو قوه در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و آن روز مجلس به یکشنبه ‏ای سیاه بدل شد. یکشنبه ای که حتی در نامه رحیمی به یار سابقش، محمود احمدی‏ نژاد هم از آن یاد شده بود: آقای احمدی نژاد، براستی نمی دانید یا فراموش کرده اید که ماجرای این پرونده چیست؟

شاید فراموش کرده اید که رحیمی محکوم امروز، چوب لجبازی ها و آبروبری های گاه و بیگاه شما را می خورد. یادتان می آید در ماجرای یکشنبه سیاه چقدر اصرار کردم که نکنید و آبرو نبرید و بگذارید از مجاری قانونی، ماجرا پی گیری شود. به گزارش فرارو اما گویا چوبی که جریان اصولگرایی از یک‏شنبه‏ سیاه می ‏خورد تمامی ندارد. بعد از اولین یکشنبه سیاه که رئیس دو قوه، اسنادی شائبه ‏دار را علیه یکدیگر افشا ‏کردند این ‏بار در یکشنبه 12 بهمن 1393 نامه برای درخواست علنی شدن اسامی کاندیداهایی که رحیمی به آنها پول داده بود، امضا و خطاب به برادران لاریجانی ارسال شد. نامه ‏ای با امضاء 23 نماینده برای رئیس قوه مقننه و 20 بهارستان نشین برای رئیس قوه قضائیه فرستاده شد که در آن در خواست شده تا جهت تنویر افکار عمومی و افزایش سرمایه ارزشمند اجتماعی، خواستار اعلام اسامی 170 نماینده و نامزد مجلس هشتم که از رحیمی معاون اول رئیس جمهور دولت دهم پول اخذ نمودند، هستیم.

 درخواستی که چند روز پیش، به 30 امضا رسیده بود اما بنا به توصیه برخی نمایندگان عضو هیات رئیسه، ادامه جمع آوری امضا متوقف و طرح این سوال به طور کامل از دستور کار خارج شد. هرچقدر آن روز برای نظام و انقلاب، یک‏شنبه ‏ای سیاه و ننگین بود اما به عقیده ناظران درخواست علنی شدن نام 170 کاندیدای مجلس هشتم برای نظام سفید خواهد بود.

با امضا و ارسال این نامه، حال مجلس در برابر یک دو راهی قرار گرفته‏ است، که یکی از آن راه‏ها اعتنا نسبت به فشارهای چندجانبه مبنی بر عدم انتشار اسامی 170 نامزد انتخابات مجلس هشتم و راه دیگر گام برداشتن در مسیر شفاف‏ سازی نظام اداری و هزینه های انتخاباتی خواهد بود.فشاری که ظاهرا در مجلس جدی است و حامد قادر مزی نیز از آن سخن می گوید و یادآور می شود جمع‏ آوری این نامه مخالفانی هم در مجلس داشته است که توصیه می کرده ‏اند ماجرا دنبال نشود.وی در همین رابطه به انگیزه او و دیگر امضا کنندگان نامه برای امضاء چنین درخواستی از روسای دو قوه اشاره و اضافه کرد: این کار تلاشی برای تبرئه شدن نمایندگانی است که در مجلس هشتم حضور داشته ‏اند اما از رحیمی کمکی دریافت نکرده ‏اند. در نهایت نباید از تعداد کم امضاء در مقایسه با شعارهای مجلس نشینان غافل شد. موضوعی که حامد قادرمزی را نیز وادار به واکنش می کند: هرچند با یک امضا هم این درخواست قابل شنیدن بود اما واقعا تعداد امضاها کم هست. حال به عقیده ناظران سیاسی مجلس برای زدودن لکه اتهام دریافت کمک مالی چاره ای ندارد و باید در راه درست گام بردارد و سازو کار شفاف سازی هزینه های انتخاباتی را در دستور کار خود قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین