کد خبر: ۲۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۵:۰۴
معاون دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي در گفتگو با آفتاب :

کمیسیون نظم اجتماعی ؛ راه حل چند وزارتخانه برای ایجاد نظم در کشور

آفتاب‌‌نیوز :

رضا يعقوبي ، معاون دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي ، ضمن اعلام این مطلب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما تشکیل این کمیسیون در سال آینده را قطعی خواند و گفت : باید ایجاد این فرهنگ را از کودکی آغاز کنیم .

وی افزود : از وزارتخانه ها و سازمان های مختلف خواسته شده که نمایندگان خود را برای شرکت دراین کمیسیون معرفی کنند .

معاون دبيرخانه شوراي فرهنگ عمومي ادامه داد : اجراي اين طرح و نتايجي كه كميسيون به آنها مي رسد نيازمند اعتباراتي است و به دلیل محدود بودن اعتبارات دبيرخانه ، بعد از تشكيل اين كميسيون باید در خصوص اعتبارات و تشكيلات آن تصميم گيري شود .

وی در خصوص این طرح توضیح داد : در جامعه ما بي نظمي هاي بسياري وجود دارد ؛ نظم در كار كردن كاركنان در سازمان ها و وزارتخانه ها ، نظم حضور دانش آموزان، دانشجويان ، اساتيد و معلمان در كلاس ، نظم حضور در جلسات كه در ايران عموما جلسات و همايش ها با تاخير برگزار مي شوند و اين بي نظمي زيان هاي اقتصادي بسياري نيز بدنبال دارد .

رضا یعقوبی گفت : دستگاههاي فرهنگي مي توانند به اين وضعيت سرو سامان دهند . البته دستگاههاي غير فرهنگي هم به نوعی تاثير گذارند . مثلا در بحث حمل و نقل اگر امكانات سخت افزاري مثل خيابان ها و جاده هاي مناسب وجود نداشته باشد فعاليت دستگاههاي فرهنگي براي ايجاد فرهنگ ترافيك به كندي پيش مي رود .



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین