کد خبر: ۲۸۲۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶

تمرین سربازان شیعه برای جنگ با داعش+تصاویر

تعدادی سرباز شیعه زیر چشم فرماندهان خود در صحرا سینه‌خیز رفته و خاک و شن صحرا صورت و بدن این سربازان را فرا گرفته است. این یکی از تمرینات طاقت‌فرسای این سربازان پس از پیوستن به ارتش عراق برای مبارزه با داعشی‌های بی‌رحم است. حضور داعش در عراق باعث ایجاد رعب و وحشت در سراسر خاک عراق شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: گروهی از نیروهای داوطلب شیعه در بیابان‌های اطراف نجف در جنوب بغداد، به عنوان بخشی از تمرین خود، از میان آتش عبور کرده و بر روی تل‌های شنی شیرجه می‌زنند. 
 
پس از درخواست علمای عراقی، صدها تن به عنوان نیروی داوطلب به ارتش عراق پیوستند. 
 
این افراد تنها تعدادی اندک از صدها نیرویی هستند که پس از درخواست سال گذشته بزرگ‌ترین عالم شیعه عراق، به ارتش این کشور پیوستند. 

 
در ماه ژوئن سال گذشته میلادی، آیت‌الله‌ سیستانی از جوانان خواست که به دنبال حملات سهمگین داعش برای لطمه زدن به چهره مذهب، به عنوان نیروهای داوطلب به ارتش عراق بپیوندند. 
 
از این رو، صدها نفر به مراکز نظامی در بغداد مراجعه کردند. مقامات رسمی ارتش عراق اطمینان دارند که با اضافه شدن سربازان جدید، توان ارتش برای بازپس‌گیری مناطق تحت نفوذ نیروهای داعش تقویت می‌شود.
  
از آن پس، افراطی‌گرایان با بیشترین میزان مخالفت مواجه شده‌اند. مبارزه با شبه‌نظامیان کرد و نیروهای ارتش عراق، در کنار تهدیدات هوایی ائتلاف آمریکا و انگلستان کار را به شدت برای نیروهای داعش سخت کرده است. 

 
در طول هفته گذشته و در راستای مبارزه با نیروهای داعش، 26 حمله هوایی به مواضع داعش در عراق و هشت حمله هوایی به مواضع آن‌ها در سوریه صورت گرفته است. 
  
موصل دومین شهر بزرگ عراق است که به یکی از پایگاه‌های مهم داعش تبدیل شده است. مردم این شهر دیگر طاقت ندارند که با قوانین بی‌رحمانه داعشی‌ها در این شهر زندگی کنند. از این رو، هفته گذشته اعلام شد که بازپس‌گیری موصل از نیروهای داعش اولویت اول نیروهای عراقی است. 

 
تلعفر شهری در نزدیکی موصل است. شهردار پیشین این شهر اظهار داشته که مردم موصل آماده پیوستن با ارتش عراق برای پس گرفتن این شهر از نیروهای داعش هستند. 
 
به گزارش فرارو به نقل از دیلی میل، سنجار یکی از مهم‌ترین نقاط درگیری‌ها است. نیروهای کرد پس از ماه‌ها مقاومت در برابر تیراندازی و حملات بی‌امان نیروهای داعش بالاخره موفق شدند آن‌ها را به عقب برانند. 

 
سال گذشته، نیروهای داعش در یک اقدام وحشیانه جمعیت ایزدی‌های سنجار را از صحنه این شهر پاک کردند که منجر به دخالت سازمان ملل در این مسئله شد. 
  
گزارش‌ها حاکی بر آن است که گرچه نیروهای داعش این منطقه را ترک کرده‌اند، اما نیروهای کرد همچنان از تهدید تک‌تیراندازها در امان نیستند. با این حال، در سوریه خبرها حاکی از آن است که مردان و زنان شیعه پس از آزادی کوبانی به جشن و پای‌کوبی پرداخته‌اند. 
 
برخی از نیروهای افراطی‌گرای داعش اذعان کرده‌اند که پس از ماه‌ها کشتار و خونریزی در کوبانی بالاخره توسط نیروهای کرد مجبور شدند که عقب‌نشینی کنند. نیروهای داعش اخیرا چند خبرنگار غربی و ژاپنی را نیز کشته‌اند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین