کد خبر: ۲۸۲۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

دو پیش‌شرط برای واگذاری سرخابی

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: برای شرکت در مزایده و واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو شرط وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید علی اشرف پوری‌حسینی در نشست خبری سازمان خصوصی‌سازی به مناسبت دهه فجر با بیان اینکه از تحقیق و تفحص مجلس نسبت به سهام عدالت استقبال می‌کنیم، اظهار داشت: مجلس علاقمند بود که سهام عدالت تعیین تکلیف شود و در این راستا دولت لایحه و مجلس طرح تدوین کرده است. موضوع سهام عدالت از سال 85 شروع شد تا از محل سود  سهام، بدهی دولت پرداخت شود که تا پایان سال 94 خواهد بود و این سهام پس از مهلت قانونی 10 ساله آزاد شود.

وی ادامه داد: برآورد می‌شود تا پایان امسال 34 درصد ثمن معامله را دریافت خواهیم کرد که با احتساب 50 درصد تخصیص و دو دهک درآمدی خواهد بود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت:‌از تکالیف عقب نیستیم اما دوستان معتقدند راهکاری  وجود دارد تا سهام زودتر آزاد شود و پیگیر آن هستند. در حال حاضر لایحه دولت در کمیسیون اقتصادی تصویب شده و ظرف چند هفته آینده در هیات وزیران مطرح خواهد شد.

معاون وزیر اقتصاد گفت: بی‌نظمی‌های گذشته حل شده و وظایف به خوبی در حال انجام است و تحقیق و تفحص مانعی برای طرح و لایحه نیست و حتی ابزاری برای همکاری بیشتر دولت و مجلس خواهد بود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه حدود 85 تا 90 درصد وظایف بودجه‌ای تا پایان سال محقق می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از درآمدها و عملکردها مربوط به سال‌های قبل است حتی اگر 50 درصد برنامه انجام می‌شد، باز هم بیش از 15 درصد بودجه قابل تحقق نبود زیرا بخشی از بدهی‌ها تهاتر شده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سهام فروخته شده پست‌بانک به یک فرد که گفته می‌شود بدهکار  است، تصریح کرد: روال اینگونه است که اهلیت افراد برای معامله و ورود در بورس قبلا توسط کارگزار تائید می‌شود آن چه درباره پست بانک مطرح شد نکته فنی دارد، این فرد بدهکار سازمان خصوصی‌سازی بوده اما چون نیروگاه برق خریداری کرده و از دولت بابت تولید برق طلبکار است طبق قانون اجازه تهاتر داده شده و در بودجه امسال 5 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که 2 هزار و 500 میلیارد تومان به خریداران نیروگاه‌های برق برمی‌گردد.

به گزارش فارس، پوری‌حسینی در خصوص واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس بیان داشت: تکلیف این دو باشگاه روشن شده و آگهی مزایده چاپ و 27 بهمن ماه ساعت 2 پاکت‌های مزایده بازگشایی می‌شود و افرادی که می‌خواهند شرکت کنند تا پایان ساعت اداری 26 بهمن می‌توانند مراجعه کنند و دو شرط اول این مزایده این است که پول به حساب اعلام شده، واریز شود و چک قابل قبول نیست همچنین به لحاظ معوقات هیات واگذاری پس از انجام مزایده باید اهلیت افراد تشخیص داده شود که از نفرات اول تا سوم خواهد بود و اگر اهلیت مشخص نشد به نفرات بعدی خواهد رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین