کد خبر: ۲۸۲۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
رویا تیموریان بازیگر خانه دختر در گفت‌وگو با آفتاب:

در پذیرش سناریو اول به تاثیرگذاری نقش فکر می‌کنم

تیموریان به توقیف فیلم‌های اجتماعی اشاره کرده و افزود: «من فکر می‌کنم نبود فرهنگ نقد‌پذیری ربطی به مسائل دینی ندارد و به برخی تصورات و پیش‌فرض‌های ذهنی برمی‌گردد. گاهی فیلم‌ها به همین دلایل نامشخص توقیف می‌‌شوند. من دو فیلم دارم که بنا به دلایلی نامشخص توقیف شده و اکران نشده است."
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: رویا تیموریان، فیلم "خانه دختر" را فیلمی دانست که مشکلات دست‌وپازدن بین سنت و مدرنیته را بازگو کرده و تنها متعلق به زنان نیست.

به گزارش آفتاب، فیلم "خانه دختر" در جشنواره امسال اکران‌شده و در ژانر اجتماعی ساخته شده است. این فیلم  به روابط زندگی دختر جوان و مسائل حساس اجتماعی درباره زنان  پرداخته است.

رویا تیموریان، به تبیین این فیلم پرداخت و در حاشیه نشست خبری فیلم به خبرنگار آفتاب گفت: «این فیلم به نوعی معضلات اجتماعی جامعه را روایت می‌کند. "خانه دختر" در واقع مشکلات زندگی  دوگانه بین سنت و مدرنیته را بررسی می‌کند. زندگی دوگانه‌ای که شاید همه ما هر روز در کلان شهرها نیز نمونه آن را حس می‌کنیم. آدم‌ها  با اینکه در زندگی مدرن زندگی کرده و با لوازم آن درگیر هستند اما گاهی با برخی سنت‌ها چنان عجبین شده‌اند که مرگ آن‌ها را رقم می‌زند من معتقد نیستم که این فیلم فیلمی زنانه است. بلکه معتقدم حتی مردها نیز قربانی  برخی نگاه‌ها و شرایط هستند.»

رویا تیموریان که در این فیلم نقش مادرشوهر سنتی را ایفا می‌کند، تاکید کرد: «من فکر می‌کنم این فیلم قضاوت شخصیت‌ها را به مخاطب نمی‌دهد بلکه شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که قضاوت و نگاه به شهروندان یک جامعه جدی‌تر می‌شود. زیرا در اینجا چرایی داستان دارای ابهام است و قرار نیست که در فیلم چرایی داستان به وضوح روشن شود. »

تیموریان در ادامه به توقیف فیلم‌های اجتماعی پرداخته و افزود: «من فکر می‌کنم نبود فرهنگ نقد‌پذیری ربطی به مسائل دینی ندارد و به برخی تصورات و پیش‌فرض‌های ذهنی برمی‌گردد. گاهی فیلم‌ها به همین دلایل نامشخص توقیف می‌‌شوند. من دو فیلم دارم که بنا به دلایلی نامشخص توقیف شده و اکران نشده است."

زادبوم" بی‌هیچ دلیلی از سال 85 تا امروز توقیف است. این اتفاق برای "شیفتگی" هم رخ داد با اینکه من کاندیدای جایزه در جشنواره سال گذشته و کانون منتقدان فیلم بودم کسی درباره آن چیزی ننوشت و به شکل گسترده به آن پرداخته نشد. با این وجود این مسائل در درجه دوم برای من قرار دارد و اولین مسئله انتخاب نقش خوب و تاثیرگذار بر روی مردم است زیرا من به مردم کشورم و وقت آن‌ها احترام می‌گذارم.»

فیلم خانه دختر به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی محمد شایسته ساخته شده است. فیلمنامه این فیلم را پرویز شهبازی نوشته و حامد بهداد، رویا تیموریان باران کوثری و پگاه آهنگرانی در این فیلم بازی می‌کنند. شنیده‌ها حاکی از این است که رویکرد منتقدان جشنواره فجر نسبت به این فیلم تا کنون مثبت ارزیابی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین