کد خبر: ۲۸۲۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵

رضایت 80 درصدی مردم از طرح تحول نظام سلامت

معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رضایت 80 درصدی از طرح تحول نظام سلامت، گفت:دولت تدبیر و امید به دولت سلامت محور در بین مردم معروف شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا،ˈمحمدرضا داوودآبادی فراهانیˈ روز سه شنبه در آیین گشایش دانشکده دندانپزشکی شهرکرد در چالشتر افزود:طرح تحول نظام سلامت یکی از بزرگترین طرحهای دولت یازدهم است، به همین دلیل با رضایت مردمی همراه شده است.

به گفته وی، آمار نشان از رضایت 80 درصدی مردم از طرح تحول نظام سلامت در کشور دارد.

داوودآبادی فراهانی، به مسائل اقتصادی پیش از این طرح گریزی زد و گفت:در گذشته از هر 10 نفر که دچار بیماری های مختلف می شدند و به مراکز درمانی مراجعه می کردند، به دلایل مختلف، یک نفر ، از نظر اقتصادی فقیر و هزینه های بسیاری زیادی را پرداخت می کرد و از این مساله رنج می برد.

به گفته وی، با اجرای این طرح بزرگ ، هزینه های درمان در کشور کاهش و وضعیت درمانی نیز ارتقا یافته است.

معاون وزیر بهداشت در عین حال تاکید کرد:هنوز تا رسیدن به استانداردهای مطلوب راه زیادی پیش روست، ولی دولت تدبیر و امید در این زمینه گام های بلندی برداشته است.

وی گفت:برای بخش آموزش در حوزه سلامت نیز باید زیرساختهای آن فراهم شود و انتظار است ، زیرساخت های لازم برای دانشکده دندانپزشکی نیز در شهرکرد فراهم شود.

به گفته وی، در گذشته توسعه آموزشی در بخش بهداشت و درمان، بدون فراهم شدن زیر ساخت ها صورت گرفته بود که بخشی از این زیرساختها از جمله خوابگاههای دانشجویی وضعیت مطلوبی نداشت.

وی گفت: هنگامی که دانشکده دندانپزشکی شهرکرد، پذیرش دانشجو را انجام داد، بدون شک ، بخشی از این پذیرش به دانشجویان غیر بومی اختصاص می یابد.

به گزارش ایرنا، همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر، دانشکده دندانپزشکی شهرکرد روز سه شنبه از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان در منطقه چالشتر گشایش یافت.

این دانشکده در فضای کلینیک سابق دندانپزشکی شهرکرد دایر شده و 400متر مربع از فضای این دانشکده بهسازی و بازسازی شده است.

این دانشکده از سال اینده بین 15تا20 دانشجوی دندانپزشکی را از طریق آزمون سراسری جذب خواهد کرد.

چالشتر ، منطقه تاریخی غرب شهرکرد است و یکی از مناطق مستعد توریستی و گردشگری در چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین