کد خبر: ۲۸۲۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

توضیحات مشاور وزیر ارشاد درباره اظهارات معاون هنری

مشاور وزیر ارشاد در توضیح سخنان معاون هنری ارشاد گفت: آنچه معاون هنری ارشاد گفته است این بود که اگر عکس بزرگان‌مان را نامناسب و غیرصحیح استفاده کنیم کار درستی نکرده‌ایم. متاسفانه گاهی در بعضی نقاشی‌ها، تصاویر را زیبا نکشیده بودند که این خود ضدتبلغ است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب- سرویس فرهنگی: چندی پیش سایت جماران (وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)) درباره "میزان موفقیت آثار هنری در ارائه پیام امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی" گفت‌وگویی مفصل با علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده بود که برخی رسانه‌های خاص، اظهارات مرادخانی را توهین به شهدا و امام(ره) دانسته و به جنجال‌سازی و تخریب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند.

به گزارش آفتاب، معاون هنری وزارت ارشاد در این گفت‌وگو ضمن دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و همچنین تبیین مفصل راه‌های ارائه پیام امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی، گفته بود "حوزه هنر حوزه اصطلاحا دلی است یعنی هنرمند باید با همه وجود به کاری که انجام می‌دهد علاقه‌مند باشد...ما در این سال‌ها برای اینکه خودمان را به دیگران اثبات کنیم، آثاری را به‌طور سفارشی تولید کردیم، در حالی که وظیفه ما فقط تشویق کردن و حمایت‌کردن است، نه اینکه از هنرمندی بخواهیم در حوزه‌ای که به آن باوری ندارد به تولید اثر بپردازد."

وی در ادامه درباره آسیب‌شناسی تولید فشرده آثار هنری در دو مقطع بزرگداشت دهه فجر و بزرگداشت امام خمینی(س)، نگاه تبلیغی به مسائل هنری را بی‌تأثیر بر مردم دانست و گفت: چرا فکر می‌کنیم نصب عکس‌های بزرگان در سطح شهر باعث می‌شود که مردم آن شخصیت‌ها را بیشتر دوست داشته‌باشند؟ ما باید این عزیزان را بزرگتر از این بدانیم و طوری عمل نکنیم که مردم با بی‌اعتنایی از کنار آنها رد شوند. نقاشی‌ای که بر دیوارهای شهر بعد از مدتی آفتاب می‌خورد و رنگ‌پریده می‌شود، تبلیغ نیست، وهن است... استفاده از آثار هنری هم اصولی دارد.

با وجود شفاف‌بودن اظهارات علي مرادخاني، برخی رسانه‌ها همه آن سخنان معاون وزیر ارشاد در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را رها کرده و در برداشتی جهت‌دار از برخی اظهارات وی، مدعی شده‌اند که معاون ارشاد به ارزش‌ها توهین کرده است.

در همین زمینه بابک دربیکی، مشاور وزیر ارشاد و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار آفتاب گفته است: اظهارات معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خيلي روشن بوده ولي برخي از رسانه‌ها، به‌درستی آن را منعکس نكرده‌اند و در اقدامی غیرمنصفانه و به‌دور از اخلاق رسانه‌ای اظهارات ایشان را بهانه‌ای برای تخریب این وزارتخانه قرار داده‌اند.

مشاور وزیر ارشاد در توضیح سخنان معاون هنری ارشاد گفت: آنچه معاون هنری ارشاد گفته است این بود که اگر عکس بزرگان‌مان را نامناسب و غیرصحیح استفاده کنیم کار درستی نکرده‌ایم. متاسفانه گاهی در بعضی نقاشی‌ها، تصاویر را زیبا نکشیده بودند که این خود ضدتبلغ است.

وی افزود: نکته‌ای که جناب آقای مرداخانی به آن اشاره داشته‌اند، مربوط می‌شد به بعضی عکس‌ها در گذشته که به‌صورت نامناسبی طراحی می‌شد نه اینکه عکس بزرگان‌مان را نباید در جايي نصب يا نقاشي كنيم. بلکه باید خوب، درست و زیبا استفاده کنیم. چرا که اگر این تصاویر و نقاشی‌ها نازیبا و غیراصولی باشد اثر سوء در مخاطب و جامعه می‌گذارد.

وی در پایان ضمن دعوت رسانه‌ها به امانت‌داری و انصاف در انعکاس اخبار و تاکید براینکه "هیچ شکی در دلبستگی‌ها و پای‌بندی مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و حضرت امام(ره) نیست"، گفت: تلاش ما باید این باشد تا همه زیر پرچم برافراشته ولایت جمع شده و ضمن پاسداری از نهضت الهی امام(ره) از تفرقه پرهیز کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین