کد خبر: ۲۸۲۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱

كلاهبرداري ١٦ ميليارد توماني در پوشش مامور بيمه

اعضاي باند شش نفره كلاهبرداري از متقاضيان بيمه درماني كه با فريب بيش از ٩٩٠ نفر موفق به كلاهبرداري ١٦ ميليارد توماني شده بودند از سوي پليس لرستان شناسايي و دستگير شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش اعتماد، سردار محمد قنبري، فرمانده انتظامي لرستان با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت نماينده حقوقي سازمان تامين اجتماعي استان مبني بر اينكه خانمي به هويت معلوم در سال ٨٩ اقدام به تاسيس غيرقانوني يك شركت تاكسي تلفني بانوان در شهر خرم‌آباد كرده و بابت بيمه درماني رانندگان مقادير زيادي وجه نقد دريافت و متواري شده است، بررسي موضوع به شكل ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت.

 به گفته سردار قنبري، ماموران پليس با رجوع به بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس و چهره‌نگاري از متهمان سرانجام موفق شدند مخفيگاه زن جوان را شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه او را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كنند.

اين مقام انتظامي ادامه داد: متهم در جريان بازجويي‌ها به بزه ارتكابي براي بيمه كردن رانندگان و واگذاري مسكن مهر به آنان با همكاري چند همدست اعتراف كرد.ماموران كه با زيرنظر گرفتن نقاط جرم‌خيز استان موفق به شناسايي مخفيگاه متهمان شده بودند و سرانجام هر پنج نفر آنها را در عمليات‌هايي جداگانه دستگير كردند.

سردار قنبري گفت: متهمان پرونده اعتراف كردند كه طي يك قرارداد سودجويانه با اعمال نفوذ در ادارات مربوطه به عنوان كارگزار بيمه درماني تاكسي‌داران شهر، تعداد ٩٩٨ نفر را انتخاب و قراردادي بين سازمان تاكسيراني و شركت مذكور بسته بودند. اعضاي اين باند براي جلوگيري از فاش شدن نقشه‌شان در ابتدا، از هر راننده دو ميليون ريال وجه نقد دريافت و مبلغ حق بيمه را در سال‌هاي اول و دوم به صورت كامل به حساب سازمان تامين اجتماعي واريز مي‌كردند اما در سه ماهه سوم سال ٩٣ نيز هيچ گونه وجهي به حساب سازمان واريز نمي‌كردند و با اين ترفند موفق به كلاهبرداري ١٦ ميلياردتوماني از طعمه‌هاي خود شده بودند.

شش متهم پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین