کد خبر: ۲۸۲۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸

چرا به بعضی نمایندگان حق السکوت می دادند؟

طبیعتا به سمت مدرنیته پیش می رویم! قبلا پول نقد می دادند و الان امکاناتی به حوزه ها انتخابیه نمایندگان می دهند. البته دولت یازدهم قول داده وارد این عرصه ها نشود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: طبیعتا به سمت مدرنیته پیش می رویم! قبلا پول نقد می دادند و الان امکاناتی به حوزه ها انتخابیه نمایندگان می دهند. البته دولت یازدهم قول داده وارد این عرصه ها نشود.

به گزارش پارسینه، نامه اخیر محمدرضا رحیمی که در آن از پرداخت پول به 170 کاندیدای انتخابات مجلس سخن گفته، سوالات زیادی را در اذهان مردم به وجود آورد؛ به ویِژه اینکه برخی از این 170 نفر به مجلس فعلی(نهم) راه پیدا کرده اند و به عنوان وکلای مردم مشغول به کارهستند.

قطعا برای موکلان نمایندگان مهم است که بدانند وکلایشان در مجلس چه میکنند

پارسینه در گزارشی مواردی که اخیرا مطرح شد است را مورد بررسی قرار داده است:

کمک یک میلیارد و دویست میلیون تومانی به 170نفر از کاندیداهای مجلس هشتم

در پی اعلام حکم نهایی محکومیت محمدرضا رحیمی، او افشا کرد که یک میلیارد و دویست میلیون تومان به 170نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت شده است؛ کسانی که برخی از آنها در دوره هشتم نماینده بوده اند و برخی به دوره بعد راه یافته اند.

او گفت که فردی به نام جابر ابدالی که از سوی برخی نمایندگان مجلس و مقامات اجرایی برای کمک و پشتیبانی مالی از کاندیداهای اصولگرا در سطح کشور از طریق کمک های غیردولتی اعلام آمادگی کرده و مجموعاً یک میلیارد و دویست میلیون تومان را به قریب 170نفر از کاندیداهای مجلس هشتم پرداخت کرده است.

نامه محمرضا رحیمی سرآغاز طرح موضوعی در مورد پرداخت پول به 170 نفر از کاندیداهای مجلس هشتم شد. بسیاری صحبت های رحیمی را ادعایی بی پایه دانستند و برخی دیگر نامه های مربوط به قدردانی نمایندگان از احمدی نژاد به خاطر انتصاب رحیمی را یادآوری کردند.

کمک 5میلیون تومانی برای پس گرفتن استیضاح کردان

چند روز گذشته هم عوض حیدرپور گفته بود آن چه رحیمی به آن اشاره کرده پولی است که در زمان استیضاح کردان تحت عنوان کمک به مساجد به برخی نمایندگان داده شده تا امضاهای استیضاح را پس بگیرند.

او اضافه کرده که زمان استیضاح کردان رحیمی برای جلوگیری از استیضاح کردان، به دستور احمدی نژاد 5 میلیون تومان به بهانه کمک به مساجد به برخی نمایندگان مجلس پول داد.

کارت های هدیه تامین اجتماعی

آذر ماه سال گذشته و در جریان قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی هم عنوان شد که مبلغ یک میلیارد و سیصد و سی و پنج میلیون ریال کارت هدیه از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به 37 نفر از نمایندگان مجلس پرداخت شده است؛ موضوعی که تا مدتها نقل محافل بود و گفته می شد این کارت های هدیه بین 200، 300 هزار تومان تا یک و دو میلیون تومانی بوده اند.

امکانات به جای پول نقد

در همین رابطه، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در گفت و گو با پارسینه می گوید که برخی عوامل دولت یازدهم که معتقد به سبک و سیاق دولت های نهم و دهم هستند برای جلب رضایت نمایندگان، به آنها باج می دهند.

او با اشاره به مواردی از رانت هایی که در دولت گذشته به نمایندگان داده شده، می افزاید: من در دوره هشتم نماینده نبودم و خوشبختانه در دولت فعلی چنین چیزی ندیده ام.

جعفرزاده با اشاره به شیوه های جدید دادن حق السکوت به نماینده ها، می گوید: طبیعتا به سمت مدرنیته پیش می رویم! قبلا پول نقد می دادند و الان امکاناتی به حوزه ها انتخابیه نمایندگان می دهند. البته دولت یازدهم قول داده وارد این عرصه ها نشود.

وی معتقد است: بعضا برای راضی کردن نمایندگان امکاناتی به حوزه های انتخابیه شان می دهند که این به نظر من نوعی رانت و رشوه برای ساکت نگه داشتن نمایندگان است.

این نماینده مجلس می گوید: در دولت فعلی مشخصا یکی دو وزارتخانه هستند که این وضعیت را دارند. متاسفانه برخی عوامل دولت یازدهم که قدرت همراهی با دولت را ندارند و معتقد به سبک و سیاق دولت های نهم و دهم هستند برای جلب رضایت نمایندگان شروع به باج دادن می کنند.

جعفرزاده در ادامه از دولت می خواهد این افراد رابیشتر کنترل کند.

به گفته وی، بعضی نمایندگان هم ادای مخالف را درمی آورند که امتیازی دریافت کند.

اگرچه منصفانه نیست که موارد افشا شده در مورد پرداخت کمک و رشوه به نمایندگان به کلیت مجلس تعمیم یابد اما ذکر این نکته هم الزامی است که حتی موارد معدودی از این دست می تواند اذهان عمومی جامعه را نسبت به به مجلس بدبین کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین