کد خبر: ۲۸۲۷۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲

واعظ طبسی: مذاکرات هسته‌ای به ثمر خواهد رسید

اما کسانی قلم به دست گرفته و سعی می کنند دولت و تیم مذاکره کننده را تضعیف کنند که به آنها نصیحت می کنم اجازه دهید مقداری زمان بگذرد بعد فرصت آن را داریم که نقد کنیم یا متعرض شویم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: نماینده ولی فقیه در خراسان گفت:تحلیل من از بررسی مجموعه مسائل این است که مذاکرات هسته ای با حفظ مواضع خودمان و سیاستهای اصولی رهبری نظام و انقلاب بدون این که کوچکترین امتیاز و بهایی در زمینه مسائل اصولی نظام به کسی بدهیم دیر یا زودبه ثمر خواهد نشست.

به گزارش آفتاب به نقل از ایرنا، آیت الله عباس واعظ طبسی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از استادان حوزه علمیه مشهد، طلاب، فضلا و ائمه جمعه و جماعات این استان در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر امام رضا (ع) افزود: اما کسانی قلم به دست گرفته و سعی می کنند دولت و تیم مذاکره کننده را تضعیف کنند که به آنها نصیحت می کنم اجازه دهید مقداری زمان بگذرد بعد فرصت آن را داریم که نقد کنیم یا متعرض شویم.

مدیر عالی حوزه های علمیه خراسان گفت: همان گونه که چندی پیش نیز اشاره کردم حوزه ها باید از نفوذ جریانهای سیاسی معارض نظام به وسیله فکر و علم و دانشی که دارند جلوگیری کنند و علما نگذارند حوزه ها به مسائلی که به زیان مصالح ملی و منافع ارزشی نظام است آلوده شود.

آیت الله واعظ طبسی افزود: ما همیشه تلاش کرده ایم که این حوزه با آرامش راه درست علمی را دنبال کند و این توصیه امام راحل بود که من هر گاه خدمت ایشان شرفیاب می شدم و می خواستم گزارشی از آستان قدس رضوی ارایه دهم می گفتند این مسائل دیگر به خود شما مربوط می شود اما همیشه راجع به حوزه و رعایت اخلاق و پیشرفت علمی حوزه و حفظ حوزه تذکر می دادند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: تعبیر امام خمینی (ره) این بود که اگر حوزه را حفظ کنید همه چیز دارید و اگر از دست بدهید هیچ چیز ندارید لذا روحانیت به این مسائل دقت کنند و مساجد ما نیز باید مثل گذشته مرکز فرهنگی آماده برای برخورد با سمپاشی دشمنان و تهاجم فرهنگی باشند.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی با قدرت رهبری و صراحت و شجاعت و قدرت تحلیل بسیار بالای معظم له از مسائل سیاسی دنیا در جایگاه بسیار والایی قرار گرفته که باید این جایگاه حفظ شود.

آیت الله واعظ طبسی گفت:رهبری را دعا کنیم و بدانیم که در عمل نیز باید ارتباط فکری و عاطفی مان را به معظم له نشان دهیم و حوزه های علمیه این چنین هستند و استادانشان روابط استوار و مستحکمی از لحاظ اعتقادی، فکری و فرهنگی با نظام و انقلاب و رهبری دارند.

مدیر عالی حوزه های علمیه خراسان گفت: دراین میان متاسفانه افراد قلیل و ناچیزی هستند که مواضع آنها خیلی قابل قبول نیست و فکر می کنیم که باید در این مواضع، تجدید نظر کنند.

آیت الله واعظ طبسی افزود: در موازی کاریهای حوزه نمی تواند اخلاص، وجود داشته باشد و نشان دادن خود نباشد و چرا باید جمع محدود و معدودی تشکیل دهیم و بخواهیم خود، عمل کنیم. این درست نیست و نتیجه، این شایعاتی می شود که درباره حوزه مشهد به راه انداخته اند که در برخورد با کسانی که متعرض به حریم تشیع هستند کم کاری شده است.

وی گفت: کجا کم کاری شده و چه کسی کم کاری کرده است؟ چرا به دروغ، مسائلی را مطرح می کنید که حوزه متهم می شود؟ ممکن است در منطقه ای جریان خاصی حضور بیشتری داشته باشد اما به این که همه جا را گرفته اند و زمینها را تصرف کرده اند و شیعیان تحت الشعاع آن جریان قرار گرفته ربطی ندارد.

او افزود: کجا به این شکل است اقلا در مشهد اطلاع داریم که این گونه نیست بعد هم می نشینید کنار گوش آقایان و در قم و مشهد آقایان را نگران می کنید که مجبور به تذکراتی می شوند.

مدیر عالی حوزه های علمیه خراسان گفت: بحث دیگری که در خصوص حوزه ها مطرح است فلسفه است که در حد لازم تدریس می شود و خواهد شد اما هر دو جریان فکری موافق و مخالف فلسفه به طور کلی در گفتار و کردار و تدریس و تبلیغشان مراقبت کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: البته در حوزه کسی را نمی بینم که مخالف فلسفه باشد بلکه مخالفت با بعضی مطالبی است که برای بعضی قابل استفاده است و الا با اصل فلسفه مشکلی نیست. 

نماینده ولی فقیه در خراسان گفت: پس از مرگ ما همه چیز روشن خواهد شد ما چون نمی توانیم قصد قربت کنیم و نمی توانیم اخلاص را رعایت کنیم از بیان برخی امور معذوریم البته بیان خاطرات می تواند کمک به تحکیم پایه های نظام باشد.

آیت الله واعظ طبسی افزود: جمعی بعد از انقلاب نشستند و گفتند تا تاریخ مبارزات را دچار تغییر کنند اما با توجه به بزرگانی که به مراتب بهتر از من می توانند این اقدام را خنثی کنند احساس نکردم که باید وارد کار خاطرات شوم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: برخی هم اشاره می کردند که فعالیتهای آستان قدس رضوی را بگوئیم که ضرورتی ندارد و بخش فرهنگی آستان قدس رضوی به حد کافی این فعالیتها را منتشر می کند.

وی افزود: قسمتهایی از فعالیتهای آستان قدس رضوی را مردم با چشم می بینند و بخشی را نیز نمی بینند اما بالاخره ظاهر خواهد شد و من از روحانیون خواهش می کنم در ایام دهه فجر هر کجا می روند منطقی، مستند و اصولی مسائل نظام و فراورده ها و دستاوردهایش را بیان کنند که یکی از بالاترین جهادهاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین