کد خبر: ۲۸۲۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵

جزئیات وام ۶۰ میلیونی خرید مسکن

مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه در بسته پیشنهادی ارائه شده به بانک مرکزی برای افزایش وام خرید مسکن تا سقف ۶۰ میلیون تومان استطاعت مالی متقضیان به خوبی برای بازپرداخت اقساط دیده شده است گفت:این وام 60 میلیونی نمی‌تواند محرک تقاضا برای افزایش قیمت مسکن باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدهاشم بت‌شکن در گفت و گو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که آیا بانک مسکن در پیشنهاد خود برای افزایش سقف وام مسکن به بازپرداخت اقساط نیز فکر کرده که در استطاعت مالی متقاضیان باشد گفت: اقساطی که در وام 60 میلیون تومانی پیشنهاد شده به بانک مرکزی پیش‌بینی شده است در استطاعت مالی متقاضیان است.

وی افزود: با توجه به اینکه 30 درصد هزینه سبد خانوار به حوزه مسکن و اجاره تعلق دارد به یک شکلی این وام 60 میلیونی را پیش‌بینی کرده ایم که با آن تطبیق پیدا کند.

*سقف وام خرید مسکن را سال گذشته افزایش دادیم قیمت مسکن تحت‌تأثیر قرار نگرفت

مدیرعامل بانک مسکن در پاسخ به این سئوال که آیا بانک مرکزی با پیشنهاد بانک مسکن برای وام 60 میلیون تومانی تا پایان سال موافقت کند، اظهار داشت: این موضوع را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم، اما آنچه که مشخص است این است که بازار مسکن در حال حاضر یک بازار با ثبات است و در حالی که سقف وام خرید مسکن را سال گذشته افزایش دادیم قیمت مسکن تحت‌تأثیر قرار نگرفت.

وی ادامه داد: آنچه به بانک مرکزی پیشنهاد کرده ایم افزایش وام خرید مسکن به میزان ۶۰ میلیون تومان است که در حال حاضر منتظر بررسی های کارشناسی بانک مرکزی هستیم.

*قیمت مسکن با این وام 60 میلیونی افزایش نمی یابد/بازار با ثبات است

بت شکن افزود: با توجه به تحلیلی که بنده ارائه کردم با مازاد عرضه مسکن مواجه هستیم، بنابراین فکر می‌کنم اگر این افزایش سقف وام خرید مسکن از سوی بانک مرکزی تصویب شود، قیمت مسکن افزایش نیابد.

وی افزود: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این وام 60 میلیون تومانی نمی‌تواند محرک تقاضا برای افزایش قیمت مسکن باشد، چرا که در حال حاضر بازار مسکن یک شرایط باثبات را طی می‌کند.

بت‌شکن در پاسخ به این سئوال که با تصویب این وام 60 میلیون تومانی آیا بانک مسکن در بخشنامه‌های خود قصد افزایش آورده متقاضیان را خواهد داشت، گفت: مدلی که بانک مسکن در برنامه خود دارد همانا مدل پس‌انداز است، بنابراین یک صندوق جدید است که متقاضیان منابع خود را در این صندوق جدید واریز و سپرده‌گذاری خواهند کرد تا با یک دوره انتظار معقولی بتوانند از تسهیلات مورد نظر بهره‌مند شوند.

بت شکن اظهار داشت: توجه بانک مسکن به اقشار متوسط است که عموما کارمند هستند و قدرت پس‌انداز را نیز دارند، بنابراین این دسته افراد با وامی که از بانک مسکن دریافت می‌کنند می توانند یک مسکن متوسط در سطح کل کشور تهیه کنند.

وی در خصوص فعالیت این بانک در زمینه لیزینگ مسکن گفت: ما علاقه مندیم در این زمینه فعالیت کنیم چراکه لیزینگ به بازار عمق می‌بخشد.

وی ادامه داد: هم اکنون بانک مسکن شرکت لیزینگ دارد اما فعالیت آن به صورت محدود است که نسبت به تامین مالی واحدهای اداری و خودرو اقدام می کند.

بت شکن تاکید کرد: در حال حاضر ضوابط بانک مرکزی اجازه فعالیت در زمینه لیزینگ را نمی دهد و چنانچه این امر توسط بانک مرکزی تایید شود بانک مسکن وارد عرصه فعالیت در زمینه لیزینگ مسکن نیز خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین