کد خبر: ۲۸۲۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲

آمریکا تصمیم دارد مشارکت عربستان در حادثه 11 سپتامبر را افشا کند

کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا به فرصتی می اندیشد که بخش های محرمانه گزارش کنگره را درباره حادثه 11 سپتامبر که در آن حمایت مالی عربستان از القاعده مورد بررسی قرار دارد، منتشر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب:  به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز جمعه با اعلام این مطلب افزود: بنابر این گزارش، 28 صفحه گزارش طبقه بندی شده و محرمانه دفاعی بار دیگر و از زمانیکه ذکریا موسوی عضو فرانسوی گروه القاعده که به جرم شرکت در حادثه 11 سپتامبر به حبس ابد در آمریکا محکوم است و دو روز پیش اعلام کرد عربستان در خلق 11 سپتامبر مشارکت داشته توجه مقامات کاخ سفید را به خود جلب کرده است.

به گفته ذکریا موسوی، دولت عربستان گروه تروریستی القاعده را در سال 1990 میلادی تحت حمایت مالی خود قرار داده است.

« جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت که بدنبال یک کار تحقیقاتی که سال گذشته توسط کنگره انجام شده است، سرویس های اطلاعاتی آمریکا سرگرم بررسی امکان انتشار و عمومی ساختن بخش هایی از این گزارش محرمانه هستند.

این مقام آمریکایی به زمان انتشار بخش هایی از این گزارش محرمانه اشاره نکرد.

خبرگزاری رویترز دربخش دیگری از این گزارش نوشت: تحقیقات و بررسی های محرمانه کنگره در باره مشارکت و کمک مالی دولت عربستان به تروریست هاست.

ذکریا موسوی تنها عضو گروه القاعده حادثه 11 سپتامبر که زنده و در زندان است دو روز پیش گفت: در فهرست کمک کنندگان مالی به القاعده، مقامات عربستان سعودی از جمله شاهزاده ˈ ترکی الفیصل السعودˈ رییس سابق سرویس های اطلاعاتی عربستان وجود دارند.

در همین حال سفیر عربستان سعودی در واشنگتن اظهارات ذکریا موسوی را محکوم و اعلام کرد که وی این اظهارات را با هدف خدشه دار کردن روابط ریاض - واشنگتن انجام داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین