کد خبر: ۲۸۳۱۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

باورهای غلط دلیل انزوای برخی بیماران

یک روان شناس در خراسان شمالی گفت: منشاء انزوای برخی بیماران پوستی از باورهای غلط آنان سرچشمه می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پروین همت افزا در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: برخی از افرادی که با عارضه برس یا پوستی مواجه می‌شوند به دلیل برداشت غلط در تصور ذهنی از شکل ظاهری خود، منزوی می‌شوند.

وی ادامه داد: در واقعیت امر این افراد معمولا در ظاهر مشکل جسمی ندارند، بلکه امکان دارد در تصورات ذهنی خود دچار اختلال بدریختی بدنی یا خود زشت انگاری شوند.

همت افزا گفت: در برخی موارد افرادی که با مشکل پوستی مواجه می‌شوند، نگرش آنان تغییر می‌کند و تصورشان این است که دیگران آنان را به دیده زشت می‌بینند.

وی بیان کرد: در واقع این باورها و افکار غلط افراد با عارضه پیسی است که در برخی موارد آنان را دچار مشکل می‌کند.

همت افزا خاطرنشان کرد: این افراد برای حل مشکل خود که آنقدر نیز حاد نیست، ممکن است به پزشکان زیبایی‌ و پوست مراجعه کنند.

وی گفت: در ابتدا نیاز است که افراد دارای بیماری پیسی که به دلیل نگرش غلط نسبت به این عارضه منزوی می‌شوند، باید به روان پزشک مراجعه کنند.

همت افزا با اشاره به اینکه دوران نوجوانی، دوره‌ای از زندگی است که افراد ناخودآگاه بیشتر متوجه ظاهر بدنی خود هستند، افزود: در سنین نوجوانی باورهای غلط افرادی که با عارضه پوستی مواجه می‌شوند، بسیار شدید است.

وی یادآور شد: به طور کلی ممکن است مسائل اختلال ذهنی برای افرادی که دچار عارضه پوستی شده‌اند، در هر سنی ایجاد شود.

این روان شناس اظهار کرد: افرادی که به دلیل عارضه پوستی منزوی شده‌اند، سیاهه‌ای از ویژگی‌های مثبت و منفی خود را تهیه کنند تا به این نتیجه برسند که ویژگی‌های مثبت آنان از منفی بیشتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین