کد خبر: ۲۸۳۱۴۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

دلیل اختلالات اینترنت موبایل اعلام شد

رئیس ​مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مخابرات گفت: پیش‌نیاز استقرار ۳G و ۴G در شبکه‌های ارتباطی، آموزش نیروی انسانی است در غیر این صورت اختلالاتی در برقراری اینترنت به وجود می‌آید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامعلی حسنی صدر با بیان اینکه فراگیر شدن شبکه‌های موبایل باند پهن 3G و 4G و خدمات الکترونیکی آن بسیاری از هزینه‌های تحمیلی به کشور بابت واردات سوخت را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: زمانیکه هزینه‌های واردات بنزین کاهش یابد موجب ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی از جمله کاهش آلودگی هوا می‌گردد که این امر در کلانشهرها مشهودتر خواهد بود.

به گزارش تسنیم، وی در مورد مهمترین ویژگی‌های شبکه‌های موبایل باند پهن گفت: با توجه به ضریب نفوذ بالای تلفن همراه در کشور که حدود صد درصد است با ایجاد و راه‌اندازی شبکه‌های‌ ‌‌موبایل باند پهن، زیرساخت لازم جهت انجام کلیه امور اداری، اقتصادی، فرهنگی، دولتی به صورت الکترونیکی و تحقق کامل تجارت، دولت، بانکداری الکترونیکی و در نهایت تحقق جامعه اطلاعاتی اتفاق می‌افتد.

رئیس ​مرکز آموزش عالی علمی کاربردی مخابرات ادامه داد: با این ویژگی بزرگ شبکه‌های موبایل باند پهن ضریب نفوذ دسترسی به اینترنت به حدود صد درصد می‌رسد که در جهت ارتقاء شاخص‌های ICT جهانی نیز مهم و در خور توجه خواهد بود و طبق اعلام ITU، به ازای افزایش هر 10 درصد باند پهن در کشورها حدود 100 هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

او درباره پیش نیازهای فنی و اقتصادی استقرار شبکه‌های موبایل باند پهن  نیز عنوان کرد: یکی از مهمترین پیش نیازهای استقرار شبکه‌های موبایل باند پهن بحث آموزش نیروی انسانی مورد نیاز این تکنولوژی از جمله شبکه‌های دسترسی و هسته موبایل باند پهن، نصب-راه‌اندازی و بهره‌برداری شبکه‌های موبایل باند پهن است که با توجه به پیچیدگی‌های فنی این تکنولوژی در صورت عدم سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه، ورود این تکنولوژی به عرصه اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای از جمله اختلالات برقراری ارتباط با اینترنت از طریق تلفن همراه خواهد بود.

عضو کمیته علمی هشتمین همایش فناوری اطلاعات و ارتباطات درباره ارزیابی خود از کیفیت سرویس‌های ارائه شده بر بستر شبکه‌های موبایل باند پهن 3G و 4G و نقش استاندارد‌سازی در آن تأکید کرد: با توجه به اینکه شبکه‌های مورد نظر به صورت فراگیر پیاده‌سازی نگردیده‌ نمی‌توان ارزیابی مناسبی از کیفیت سرویس‌های ارائه شده داشت.

وی افزود: باید زمان بگذرد تا با توجه به گستردگی شبکه 3G و 4G بتوان ارزیابی از کیفیت سرویس‌های ارائه شده داشت.

او گفت: بحث استانداردسازی شاخص‌های کیفیت سرویس‌های ارائه شده بر بستر شبکه‌های موبایل باند پهن بسیار مهم است که باید تا پیاده‌سازی شبکه به صورت کامل مورد تدوین قرار گیرد و جهت ارزیابی سرویس‌ها از این استانداردها بهره جست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین