کد خبر: ۲۸۳۲۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۶

سرقت از پدر بزرگ برای مسافرت نوروزی

پیرمرد وقتی متوجه شد که ۲۷ میلیون تومان پول از حسابش سرقت شده تصمیم به شکایت گرفت، غافل از اینکه پشت پرده ماجرا نوه‌هایش هستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پیرمرد وقتی متوجه شد که ۲۷ میلیون تومان پول از حسابش سرقت شده تصمیم به شکایت گرفت، غافل از اینکه پشت پرده ماجرا نوه‌هایش هستند.

به گزارش همشهری، چند روزي بود كه پيرمرد 90 ساله پيامك‌هايي دريافت مي‌كرد مبني بر اينكه از حسابش پول برداشت شده است. او ابتدا تصور مي‌كرد كه پيامك‌ها مربوط به خريدها و سودبانكي‌اش است اما وقتي متن پيامك‌هاي بانكي را به يكي ازآشنايانش نشان داد متوجه شد كه در اين مدت 27 ميليون تومان پول از حسابش برداشت شده است.

براي همين راهي بانك شد و با عصبانيت پيامك‌ها را به كارمند بانك نشان داد و مدعي شد كه در اين مدت پولي از حسابش برداشت نكرده است. آنجا بود كه فهميد برداشت پول به‌صورت اينترنتي بوده است. همين باعث شد كه با راهنمايي كارمند بانك وي به طرح شكايت بپردازد.

با شكايت او، تيمي از مأموران پليس فتا تحقيقات خود را در اين زمينه شروع كردند. با توجه به اينكه سارق يا سارقان اينترنتي رمز دوم حساب بانكي پيرمرد را داشتند فرضيه سرقت از سوي آشنا قوت يافت. بنابراين كارآگاهان به رديابي دست زدند تا اينكه سرانجام در اقدامات اطلاعاتي خود دريافتند كه پشت پرده ماجرا 2نفر از نوه‌هاي پيرمرد هستند.

آنها كه خواهر و برادر بودند بازداشت شدند. هرچند در ابتدا خود را بي‌گناه مي‌دانستند اما وقتي شواهد و مدارك را عليه خود ديدند لب به اعتراف گشودند و به سرقت اينترنتي اعتراف كردند. پسرجوان به مأموران گفت: پدربزرگم سنش بالا بوده و داراي اختلال حواس است. از سوي ديگر ثروت زيادي دارد. براي همين من و خواهرم از مدت‌ها قبل نقشه كشيديم تا از حسابش پول برداشت كنيم و اصلا تصورش را نمي‌كرديم او متوجه شود.

ما همه هدفمان اين بود كه پول پس انداز كنيم تا همراه خانواده به سفر نوروزي برويم. وي ادامه داد: براي اجراي اين نقشه يك روز به خانه پدربزرگم رفتيم و وقتي او خوابيده بود همراه خواهرم همه اتاقش را گشتيم تا كارت عابربانكش را پيدا كرديم سپس به نزديك‌ترين خودپرداز محل رفتيم و رمز دوم از حسابش گرفتيم. وي ادامه داد: بعد از آن به‌مدت 10روز دست به برداشت پول از حسابش به‌صورت اينترنتي زديم.

وي ادامه داد:27ميليون تومان پول از حسابش سرقت كرديم و قرارمان اين بود كه يك خودرو بخريم و با بخشي از آن پول براي عيد نوروز به سفر برويم كه لو رفتيم. سرهنگ سلمان آدينه وند فرمانده انتظامي پاكدشت با اعلام اين خبر به همشهري گفت:اين خواهر و برادر بعد از اعتراف به سرقت در درنياي مجازي از حساب پدربزرگ 90ساله خود در اختيار قاضي پرونده قرار گرفتند. اين در حالي است كه تمامي مبلغ 270ميليون ريال كه از حساب پيرمرد برداشت شده بود به‌حساب پيرمرد برگردانده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین