کد خبر: ۲۸۳۳۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲

احتمال تگرگ و رگبار در نیمه غربی کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، پیش‌بینی‌های وضعیت آب و هوای کشور در سه روز آینده را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی در روز دوشنبه بارش پراکنده در استان های فارس، بوشهر، یزد، شمال کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی پیش‌بینی می شود و به علت نزدیک شدن سامانه بارشی از غرب کشور ابرناکی در استانهای نیمه غربی از دوشنبه بعدازظهر افزایش می‌یابد و بارش پراکنده در استان های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان شروع می شود.

وی با اشاره به افزایش بارش در روز چهارشنبه مجددا در نیمه غربی، گفت: بتدریج بر میزان بارش در این استان‌ها افزوده می شود و تا سه شنبه بعدازظهر گستره بارش غالب نواحی استان‌های نیمه غربی، استان‌های واقع در جنوب البرز و سواحل شمالی را در بر می گیرد. با حرکت این سامانه به سمت شرق از سه شنبه بعدازظهر از میزان بارش در برخی مناطق نیمه غربی موقتا کاسته می‌شود و در نواحی شمال شرق و شرق کشور بارش باران به وقوع می پیوندد.

وی با بیان این ‌که نیمه غربی خلیج فارس طی سه روز آینده مواج خواهد بود، افزود: در صبح روز سه شنبه و صبح چهارشنبه احتمال وقوع رگبار و رعد وبرق همراه با تگرک در برخی مناطق نیمه غربی وجود دارد. همچنین احتمال وقوع گرد و خاک در جنوب غرب و غرب کشور در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه صبح وجود دارد.

مدیرکل پبش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران، اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز سه‌شنبه ابری همراه با بارش باران و وزش باد در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز9 و 14درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری و بارش باران و در ارتفاعات بارش برف خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز9و 13درجه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین